Author Topic: Presentationer  (Read 21352 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sticky

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 21
    • View Profile
Replying to Topic 'Presentationer'
« Reply #40 on: August 08, 2006, 22:40:55 »
Hej, jag är lite sen med det här kanske, har varit registrerad ett par veckor nu, men jag såg först nu att jag hade en message inbox oxh det var länkat hit :)

Jag är 28 år gammal. Bor i sthlm. Sticky är mitt gamla IL2 callsign.

När det gäller flygsimulatorer har jag lirat nästan ALLT... Min farsa jobbade med datorer så vi hade alltid en dator hemma, 286a, 386a, 486a osv, men även commodore 128 och amiga 500. Jag lirade första falcon spelet, microprose gunship, ett spel som hette a10 tankkiller, fighter bomber (den som hade bland annat viggen och tornado flygbar!!), strike eagle 2 och 3, f19 stealth fighter, f117, wings (och wings of fury men den räknas nog inte ;) , f29 retaliator, jetfighter(den som hade f14 och f23 flygbar), alla f22 simulatorer, f16 Fighting Falcon, massa andra f16 simulatorer som jag inte minns namn på. Strike commander. Novalogics grejer. ATF. Ef2000. Longbow 1&2. En till a10 simulator som hette Tank killer2 silent thunder. Hind. Apache Havoc. EECH. European Air War, Janes ww2, janes f15, janes USAF. f18 Korea. Janes f18 och f18 Super Hornet som kom nästan samtidigt. b17 flying fortress. CFS 2. Flanker 2 och 2.5. BOB. Mig Alley. Falcon 3 och Falcon 4 och LOMAC och jag är helt säker på att jag glömt flera.  Men de senaste åren har jag blivit tvungen att satsa på skolan, så jag missade tilläggen till IL2 och missade flaming cliffs. Missade även strike fighters projekt one.

Om jag måste välja vilka som jag gillade bäst så väljer jag IL2, Longbow2 och LOMAC! Och får jag bara välja en så är det LOMAC! LOMAC har sina brister dock, det behöver tex lite av det Falcon 4 har, men LOMAC är ändå min favorit :)

Jag har haft ledigt nu några veckor, och fått en ny dator med bra grafikkort så jag har börjat spela LOMAC igen :) Har haft grymt kul med LOMACs F15 + TrackIR4 den senaste veckan ska flyga a10 sen, och ryssarna efter det :)


S!

« Last Edit: July 26, 2010, 22:44:57 by Sticky »

Wild Angel

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 24
    • ICQ Messenger - 296388662
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Presentationer'
« Reply #41 on: October 26, 2006, 20:49:44 »
Hej

Jag heter Aymeric (WA), är studen med 19 år.
Jag är fransman och bor i Paris.
Jag studerar svenska på universetet La Sorbonne, och talar Franska, Engelska, Spanska, och lite Svenska ^^

Jag flyger Falcon4 sedan sex år och är grundareren med Gripenen från 2003.
(cf http://straight-pipes.org/nosig/read.php?TID=4358).


Le griffon est un animal fabuleux qui régne sur deux domaines, la terre et l\'air. Il symbolise non seulement la superbe et l\'arrogance, mais aussi l\'humain et le divin, l\'intelligence et la force. Il symbolise l\'aérien et le terrestre, le ciel et les enfers.

Rebelherz

  • Newbie
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
    • Swedish Battle Mates
Re: Presentationer
« Reply #42 on: April 16, 2008, 07:58:25 »
Nick:
Rebelherz / Rebelheart
Namn:
Mikael Gustafsson
Funktion:
SBM Webmaster
Ålder:
43 år (född -65)

Bostadsort:
Västerås.
Civilstånd:
Särbo sen -01. Två tonårsbarn - en grabb numera på heltid hos mig och en dotter på heltid hos exxet.
Arbete:
Har bl a ett förflutet inom ABB: Först som maskinkonstruktör 1986-88 och sen som CAD- (1988-95) och allmän IT-support (1995-97). När jag sedan pluggade arbetade jag på slutet som lärarassistent och sedan också forskningsassistent (2003-04). Därefter en vända som FoU-assistent inom Västmanlands kommunförbund (2004-05), där jag dessvärre "väggade" i januari 2005. F n halvt sjukskriven efter "väggen" (jo, det har varit en lååååång väg "tillbaks", kan jag lova). Halvt arbetslös sen 1 mars -08 då min arbetsträning tog slut. Väntar på besked från högskolan om nytt jobb där.
Utbildning:
4-årigt tekniskt gymnasium på Erik Dahlbergsgymnasiet i Jönköping (1981-85) + fil kand i beteendevetenskap på Mälardalens högskola  i Eskilstuna/Västerås (2000-2004)..

Sim-bakgrund:
Startade LFS-teamet "Rough Mates" hösten -04 tillsammans med [SRM]Rolle. Efter "väggen" fick jag dock trappa ned på racingen, för att till sist sluta helt eftersom jag mådde dåligt av det  :'(. Har sedan dess fungerat som Swedish Racing Mates webmaster, i synnerhet efter att Rough Mates och det tidigare Swedish Racing Mates slogs ihop till det nuvarande SRM.
Har aldrig varit särskilt duktig på bilsim, men jag är intresserad av de tekniska bitarna runt det hela samt inte minst tycker jag det är spännande med att fixa olika sätt för folk (läs nördar  *funny*) att träffas på nätet och idka diverse aktiviteter tillsammans.

Allteftersom jag blev bättre efter "väggen" började jag se mig om efter alternativ till bilsimmar och hittade då till slut IL-2 sent på hösten -06. Har inte ens varit närheten av intresserad av flygning tidigare, men IL-2 bet sig fast på nåt vis :). Märkte oxå att flygningen inte fick mig att må lika dåligt som bilsimmandet, vilket ju var glädjande.
Rätt snart blev även min grabb intresserad, å även han slutade helt med att köra bilsimmar. Sen tidigt -07 har han kört IL-2 konstant, och har bra koll på vilka plan som finns och vad de är bra och dåliga på... Fast han kör ju bara offline, förstås, eftersom han trivs med det (särskolebarn). Hur som helst är det honom jag frågar när jag glömt bort eller helt enkelt inte känner till  :-\.

Nå. För att avrunda lite granna: Inom SRM körde jag igång en "testverksamhet" med flygning online eftersom jag förstod att det fanns fler där som var intresserade. Men det blev ganska halvhjärtat. Genom att starta SBM hoppas jag på en i varje fall något mera seriös satsning, så att jag åtminstone lär mig flyga någorlunda hyfsat tillsammans med andra online  *coldsweat*. N00b är således helt rätt etikett på mig  *explode*!

watar

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 295
  • Shit happens, then you die
    • MSN Messenger - ralf@rangedahl.org
    • View Profile
Re: Presentationer
« Reply #43 on: June 21, 2009, 00:13:48 »
Har smygit i bakgrunden nu ett tag på forumet så det börjar väl bli dags att presentera sig.

Namn: Ralf "Raffe" Rangedahl
Handle: watar / watarimono
Plats: Enköping
Ålder: 35
Yrke: Supporttekniker

Började komma i kontakt med sims redan på C64 tiden. ACE, ACE2, Airborne Ranger etc... och sen har det bara fortsatt. Mest intresserad av heli-sims och FPS spel. har kört Enemy Engaged serien, Jane's Apache Longbow 1/2,OFP, ArmA, COD 1-5, BF1942- , Rainbow Six serien, Americas Army. I dagsläget så ligger följande installerat på hårddisken: DCS Black Shark, BF2, COD4, COD5, R6 Vegas2, AA3 och väntar på ArmA2.

Offline så bor jag på landet utanför Enköping med fru, sjuårig son och en bunt husdjur. Jobbar som supporttekniker på en lokal datorbutikskedja i Enköping och Uppsala. Har tidigare bla jobbat som IT-konsult och telefonsupport på Microsoft i Kista.


Hoppas på många roliga flygtimmar framöver  ;D
« Last Edit: June 21, 2009, 00:22:10 by watar »

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: Presentationer
« Reply #44 on: June 21, 2009, 22:26:37 »
Sådär... tråden rensad från alla inlägg utom rena presentationer. Upptäckte att jag själv inte skrivit något vilket är högst ovanligt... :)

This post will self destruct in five seconds... *playing Mission Impossible opening score*
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names