News:

No significant change

Main Menu

Presentationer

Started by Mr Jim, December 05, 2003, 12:51:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MPsäk

#32
Niklas Ohlsson här!
Gjordevärnplikten i stockholm på kennelklubben på livgardet!
Militärpolisjägarnas 14e grupp.
Fick tyvärr en hörsel skada i höger öra som gjorde att min hörsel inte var fullgod så jag tvingades att lämna mina kamrater på livgardet =(
menmen,
Idag jobbar jag som kundinformatör på skåne trafikens kundcentrum i Kristianstad.
Trivs ganska så bra här.

Min gamla dator var en skräddar sydd dator med:
128 mb grafikkort
700 mb
osv.
ingen jätte bra dator.
& den var lite konstig ibland så jag var så trött på den.
Sen nu i tisdags (27/12 -05) så slutade min datamus att fungera =(
Jag blev så arg att jag tog bilen in till elgiganten & köpte en ny dator!


HP PAW5151SV  ( gÃ¥ in pÃ¥ elgigantens hemsida & kolla upp den)

*Edit* länken bortagen för den strulade till forumformatet* //Jotte

Riktigt fin & pigg liten pärla.

Nu skall jag ha frukost men vill passa på att önska er alla ett riktigt gott nytt år.

Wahrborg

#33
Fick ett PM om att pressentera mig här, så..

Niklas Währborg, Smålänning från Nässjö, fast bor för tillfället i Malmö.
Pluggar Freds och Konfliktvetenskap, samt jobbar med eSim/Steel Beasts.
Gjorde värnplikten på IB12 i Eksjö och har även hunnit med några rundor
FN-tjänst (Balkan, Liberia). Har ett stort intresse av det mesta som har med
krig och konflikter att göra, men markstrid i synnerhet. Musik och racing är
några av mina andra intressen.

Dehär verkar vara ett kanon forum. Är förvånad att jag inte hittat er tidigare.
Svenska bra millitärforum med en layed back style är en bristvara..

:)

Mr Jim

Björn E    Ny här was posted on: 25-02-06 17:33:51

Hej!

Jag är ny här på forumet och tänkte presentera mig.

Jag heter Björn Eriksson och är 21 år gammal, bor i Umeå. Har letat runt ett bra tag på nätet efter svenska simulatorpiloter utan framgång, men snubblade över den här sidan när jag letade efter något helt annat. Jag flyger mest Falcon 4 AF och MiG Alley, men har även IL-2, LOMAC och BoB2 på hårddisken, samt Longbow 2 och Strike Fighters på väg hit med posten.

Har hittills inte vågat mig ut på nätet, främst pga min tendens att flyga in i olämpliga föremål, men förhoppningsvis finns det några här som spelar Falcon 4 AF online som vågar ta mig med på en flygtur.

Mvh
Björn Eriksson

Last edited by: Björn E on 25-02-06 17:34:34
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Subroc

Hej

Heter Kristoffer och är 24,6 nånting år. Bor på landet mellan Enköping och Strängnäs med min fästmö och en katt. Arbetar i Uppsala på ett medicinteknisk företag där jag sitter och stirrar i ett mikroskåp hela dagarna.

Lumpen gjorde jag som systemtekniker TS-9000 nere pÃ¥ LV6 i Halmstad, med en del av utbildningen förlagd till ATS i Ãâ€"stersund. En trevlig period med mÃ¥nga möjligheter att studera flygplan frÃ¥n undersidan när de lÃ¥gsniffade runt mina telemaster ;)

Flygintresset har alltid funnits där även om det har legat pÃ¥ is de senaste Ã¥ren. Simulatorer spelade jag som mest när JaneÃ,´s ATF: Nato fighters var som poulärast.
spelade mycket F29 innan dess.
När jag nyligen flyttade ut i huset började jag rota lite i mina gamla flyttlådor och hittade några gamla flygspel, jag installerade F/A-18 Hornet 3.0 och började spela, jag var åter fast ;)

Har planer på att återuppliva min dröm sen barnsben, att ha en cockpit i källaren.
Nu har jag om inte ekonomisk möjlighet så iaf. lite mer tekniskt kunnande för att verksälla drömmen.
Bygget kan ni följa här på Forumet, jag hoppas att jag åtminstånde kan göra nån uppdatering i månaden.

Spelar väldigt lite nu för tiden, men om jag hinner så kör jag gärna lite ofp eller battlefield.

Väl mött på forumet

/Kristoffer

[AOE]Vitus

Hej.
Jag heter Tony och bor i Tibro, är 36 Ã¥r och bor i hus tillsammans med min blivande fru och vÃ¥r 5 Ã¥riga son Axel. Jag har under ett Ã¥r glidit in mer och mer pÃ¥ flygsidan efter att i början nästan uteslutande ha spelar Americas Army. Blev lite uttrÃ¥kad tillslut och när nÃ¥gra kompisar i vÃ¥r AOE community började spela LoMac sÃ¥ hängde jag pÃ¥. Fastnade ordetligt för det och har inte spelat nÃ¥got annat sedan dess. :-OO  Men sen hittade jag NOSIG och förstod att F4 var spelet att gÃ¥ vidare med.

Har bara börjat att sätta mig in i det och bara framtiden kan utvisa om jag ska klara av det.. lol  716 sidor manual :p  Ja ja det ska väl gÃ¥ om än lite lÃ¥ngsamt. Kul att träffa lite svenska lirare och kanske i framtiden spela lite online med er och ett Lan när jag är lite varmare i kläderna.

Kul att läsa om er andra och få lite "bakgrund" till det hela.

Ha det bra och vi hörs..

MvH Tony  /  Vitus
-----
Vitus

Podge

Tjo!

Pádraic här. Bott i Sverige lääänge, bor nu i Belfast. 27 år, "flygskadad" födseln...:)
Började med att bygga modeller och glo på Top Gun 5 gånger om dagen som liten snoris, sen blev det lumpen som Flygbasjägare (Pilot blidde det inte, så man fick ta det näst bästa så man iaf fick vara i närheten av flygplan...).
Flickvän, dotter på 5 år, 2 feta odrägliga katter, och 3 vrickade hundar i hemmet.

Startade en Virtuell Division för några år sedan, F21 Akktu Stakki, tillsammans med några vänner på nätet. Och vi flög en hel del, mest IL-2 och Lo-Mac. Sen las divisionen ner i brist på tid, och jag la flygningen på hyllan. Nu har jag införskaffat en Cougar, och börjat köra F4AF och IL2 igen. Så tänkte hänga runt lite här på forumet o surra lite osv. :)

SÃ¥, det var storyn om mig, kort och koncist... :)

Slán Go Foíll!

fam_tornhult

Korta fakta... Ny på forumet, hittade sidan när jag hälsade på brorsan.

Bor: Hästgård i Kungsgården utanför Sandviken.
Familj: Fru 3 barn (8,4,2)
Jobb: Brandman
Varför Nosig: Vill komma igång med IL2 MP ordentligt. Har inte tid för F4 eller sådana spel.

Ãâ€"vrigt: Tvillingbror med JOSH, spakat lite i FV IRL, känner till Nauwa genom kompis kompis...

granQ

Okey, såg att ingen press här.

Så tar det från början.

Mitt första möte med simulatorer på PC var uppe på I16 där dom hade en dator med installerat "f19" tror jag det hette, man körde i norra norden, (norge, sverige, finland och lilla murmansk så klart). Var ju helt sinnessjukt realistiskt, kartorna var så exakta osv osv.

Jag var då bara cirka 6 år gammal och hemdator var lika främmande för mig som digitaltv är nu.

När jag var typ 8 år slutade pappa inom försvaret och gick till privata sektorn då ökade även "inkomsterna", mobiltelefon och en bärbar dator med svartvitskärm fick han genom företaget. lilla granQ var nu kanske 8 år gammal och lärde sig skriva:

cd ..
cd spel2
flightsim.bat

486 kom senare, med färgskärm, här skulle kopieras över filer och läggas in spel. Windows 3.11 fick tas bort för ge mer utrymme åt settlers (man hade ju dos tänkte jag), föräldarna höll inte med. "Need more memory" visade sig inte alls var hårddisk, uppenbarligen fanns det fler än ett sorts minne, mystiskt. (fortfarande inte läst något någonstans om internet, pc tidningar osv, utan bara grejat med sån som kommit hem genom pappa).

När jag var 12 fick vi oss en riktig dator, 166 mhz. Installerade Hind och tänkte "fan vad grymt med massa flyg som flyger runt och gubbar som springer runt.. tänk om man kunde köra som en gubbe" och samtidigt lirade jag red alert och upptäckte man kunde ändra inställningarna genom att "hacka" rules.ini

Drygt 2-3 år senare kom Operation flashpoint, shit spelet jag tänkte på ju när jag lirade Hind och nu hade jag även hittat internet. Plötsligt fick man massa info om hur editera och skapa egna missions för demot.

Det var några år sen, nu är man 22 år och har blivit projektledare samt avslutat arbetet med Swedish Forces Pack 4. En epok som nu är över men som resulterat i allt från stridsvagnar, viggen plan modeller till små saker "låda 3" vilket är en vanlig trälåda som användes under min värnplikt, som gjordes som datadriftassistent i Skövde 10 mån.



Shit detta blev långt, avrundar det lite snabbt, jag är en missförståd person som tas för vara datornörd vilket jag inte är utan jag försöker bara skapa missions osv för tycker skoj att lira men åker ändå på att fixa folks datorer.

Sen jag blev vuxen (gick ut gymnasiet), har haft 3 år som sett ut så här.
1 år lumpen, 1 år komvux, 6 mån resa och 6 mån riktigt jobb.

I framtiden då?
Kortsiktigt blir det resa den 20 aug på obestämd tid
Hade sen tänkt köpa falcon4af och börja lira seriöst, falcon4 är roligt men nu är mitt sydkorea intresse högre än någonsin och planerar att cykla kust->kust någon gång.

Även tänkt gå "logistik och ledning" på högskolan i jönköping nästa år och åka vasaloppet i kina innan jag dör. Thats my goals. over and out.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)