News:

No significant change

Main Menu

Presentationer

Started by Mr Jim, December 05, 2003, 12:51:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Anders R

Hej allihopa. Anders var namnet och jag är bosatt i sunne kommun (i de sköna värmlandsskogarna). Är 23 år gammal och läser just nu på komvux för att höja betygen lite. Har hållit på med R/C-flyg några år men har haft ett uppehåll ett tag, men jag ska börja igen (kul att jaga kråkor o fiskmåsar he he he). Vidare så spelar jag mycket "Operation Flashpoint" men då jag inte har bredband så blir det mot datorn. Men den dagen jag skaffar bredband kommer jag nog inte att göra nåt annat än lira över nätet . ;)
Sysslar även med "Soft air gun", dvs jag och några andra ligister springer omkring i skogen och skjuter på varandra med plastkulor ;)
Skulle uppskatta oerhört om ni kunde hjälpa mig få tag på Falcon 4 eller Janes F/A-18. Brukade lira F/A-18 korea ganska mycket men fick ge mig när jag skaffade en dator vars grafikkort inte stödde F/A-18 Korea. Men det kanske går att köra med två grafikkort i samma dator...
Det var väl allt och lite till, ni får väl fråga om det är nåt ni vill veta.
ha de gött allihopa

Desajn

Hejsan jag är ny, När jag fick syn på Redrivers lilla meddelande i en chatt. Kikade jag genast in här. Ska berätta lite om mig själv då. Är bara lite blyg.

Tommy heter jag, Är från Norrköping, Är 18 år. Och går på gymnasiet (Industri programmet) som svetsare. Min bakgrund är inte så ljus så jag ska nog ej skriva om den.

Nu undrar ni säkert vad jag gör här. Jo jag är mycket intresserad av Helikoptrar och att flyga.
Har aldrig hittat den rätta flygsimulatorn som det finns helikoptrar med i bilden. Har alltid drömt om det ända sedan jag var liten att kunna flyga.
Har försökt bygga ihop en egen helikopter när jag var 8:a år, Men det gick inget vidare, Byggde den i trä men kunde visst inte flyga 1 mm ens. Sådär nu hoppas jag att ni fått reda på lite fakta om mig.

zurgoth

Hejsan

Jag har lurkat/hängt här en liten stund nu, först som ratdeath men har lyckats fumla bort lösenordet till det kontot, för att göra saken bättre så stängdes mitt email konto för den adressen jag använde så ja.. fick skapa mig ett nytt alter ego :) (Är iofs inte så nytt....)

ZurGoth var det namn jag valde för min "orc" i Ultima Online tidigt 1999 eller om det var i slutet av 1998. ratdeath är en version av death of the rats (9 bokstäver för nick på ircnet) och kommer från Discworld, såg den tecknade miniserien som gick på TV4 runt 1998 eller så.

Är uppväxt på Hammarö (1 mil söder om Karlstad) och är 32 år gammal, mitt intresse för datorer, flygsimulatorer och rollspel började tidigt på 80 talet med en Vic20 1984 och den första boxen av Drakar och Demoner. Senare 1986 blev det en C64 som jag köpte på avbetalning för min månadspeng, tror det varade i några månader tills farsan tyckte jag och min bror hade betalat nog :) Det var nu jag upptäckte Microprose, som jag under 80 talet tyckte var den bästa och seriösaste spel tillverkaren med titlar så som Gunship (många timmar tillbringade man med det), Pirates!, Red Storm Rising (fortfarande ett spel som jag försöker spela lite då och då, klassiker....), F19 Stealth Fighter, Airborne Ranger och så klart alla andra klassiker från den här eran.

Samtidigt med alla datorspel så tillbringade man många trevliga timmar med pen&paper rollspel, mestadels svenska som Drakar & Demoner Expert, Chock, Mutant, MERP och säkert nått jag glömmer nu. Det blev mindre och mindre med rollspel, 1993 har jag spelat kanske nån enstaka gång fram till i fjol tack vare nya utgåvan av Mutant (ett av dom bättre svenska rollspelen) då jag och 3 gamla vänner från grundskolan började spela en ny campaign som vi lyckades köra ett möte i månaden fram till i vintras :)

Under 90 talet upptäckte jag ett annat intresse :D alkohol och musik, inte så mycket att skapa musik, utan att lyssna på, gick från Mötley Crüe, Iron Maiden, Warlock till Nitzer Ebb, Front 242, The Sisters of Mercy och The Cure. Till att idag vara en allätare av smala genrer så som goth, ebm, klassiskt, neofolk, industri och allt jag tycker är bra :)

Efter C64'an blev det såklart en Amiga 500, minns F18 Intercepter första gången, man blev helt tagen av den avancerade 3D grafiken. Spelade F16 Combat Pilot, tror även jag spelade Tornado på Amigan. Kanske även ett av dom tidiga Falcon spelen. Det börjar bli lite dimmigt under den här tidseran :p

Sedan införskaffades en PC, en 386DX25 med 4mb minne och 120mb hårddisk, det här var 1992 och om jag inte minns helt fel så var det en rätt ok maskin på den tiden. Det var nu man fick bekanta sig med msdos och Falcon 3.0, som tur var tyckte jag det var lika roligt att configa burken som att spela så man lärde sig en hel del på den tiden.

EF2000 var ett spel jag tyckte var riktigt bra, dessutom kom det en patch för 3Dfx som var hett på den tiden :)

Longbow 2 är en klassiker som fortfarande är oslagen, kanske inte den mest realistiska heli-simen men den hade det som krävdes för att kännas trovärdig. Manualen var även den i en klass för sig.

Falcon 4.0 hade jag beställt från USA, binder edition, tyvärr inte spelat det så mycket som man borde (börjat bli ändrig på det med F4AF nu dock :) ) men man hade inte datorkraften för det 1998, tror det var en P3/350 som gällde då. Iofs inte helt fel men buggarna och att det blev en slideshow över FLOT gjorde sitt till men den största anledningen är nog att jag upptäckte nått som förändrade mitt liv :D

Ultima Online!
Fick nyss om det här spelet i samma veva som man testade Miridian59 och spelade Diablo på battle.net, läste tidiga previews och concept beskrivningar. En virtuell värld med simularade ekologi, där varje dag var ett nytt äventyr. Nu blev det inte så mycket av den där ekologin men nya äventyr hade man varje dag :) Köpte spelet i oktober 1997 och det kontot är fortfarande aktivt (jag är för svag att stänga dom). För er som har spelat Ultima Online så tillhör jag den där typen som alltid pratar mig varm om den gamla goda tiden, innan Trammel. Till skillnad från dagens moderna MMORPG's var Ultima Online före sin tid på många sätt, tack vare full pvp och full loot. UO var aldrig för mig att campa monster X för loot drop Y utan det faktum att varje spelare kunde vara din värsta fiende eller bästa vän. Det skapades communities 1999 som var något speciellt.. oh well bäst jag slutar att prata om Ultima Online nu :D

Testat dom flesta MMORPG's, UO och SWG är nog dom jag tycker bäst om.

Glömde nog säga att Silent Service var oxå ett av dom där spelen man alltid letade en ersättare till från C64 tiden, det finns nu i form av Silent Hunter III.

Falcon 4.0 Allied Force var en trevlig överaskning och jag är tacksam att dom höll tyst så länge som dom gjorde, dom där 2-3 åren jag väntade och dreglade över SWG räckte :D

Detta är väl lite godbitar från min "uppväxt" och nog ganska lika för oss som föddes på 70 talet.




Mr.KingCobra

En liten presentation om mig själv å väm 17 jag e'.

Ãâ€"ööö nu skall vi se, Intressen förutom datorn------> MUSIK!!!!
Började lira Trummor när jag var 12 basst, å lirade det till jag blev 25, sen tog jag upp
Guran som ett komplement (Går inte att lägga av med musiken) så jag har hobby jammat
med guran i 9 år nu! "Självlärd".

Jobbar som Lisence Svetsare, (alltså svetsare) ;) så det blir mycket jobb i norge.
och även en del i USA på kryssnings båtar.
Men skall lägga ner det nu å försöka få ett jobb på hämma plan.

Musik intresse [Hårdrock/metal och Blues] inte blues från 40-50-60 utan blues från
70 talet å framåt, när gubbarna börjad hantera en gura så det börjarde låta ;)

Flyttade frÃ¥n Goa GBG  (Partille)  till strömsta, och har bott här nu i 17 Ã¥r, med fruga
och 2 tjejer pÃ¥ 16-18 Ã¥r (iblandundrarmanhurdetärovarasingel)  HeHe  skämt Ã¥ sido.

Köppte mig en ny dator innan jul, orkade inte vänta till efter nyår som
det var tänkt, å så här ser den ut i tekniskt format


Kapsling Chassi Arctic Cooling 350W, Tyst, EMS-Logga 1
Moderkort ASUS P5GD2, S775, 915P, PCI EXP. DDR2 1
CPU Intel 540 P4 FSB800 3.2GHz S775 1
Minne DDR 2 1024MB DDR2 Non-Ecc CL4 (2x512MB Kit of 1
HÃ¥rddisk Seagate 7200.7 200GB SATA/150 2
DVD-Brännare NEC ND-3500 DVD+-RW DL, 16X, IDE 1
Tillkommer 1 läsare med 1
Floppy FDD 1.44MB Samsung 1
Grafikkort Sapphire, Radeon X800 XT PCI-E 256MB 1
Ljudkort Inbyggt på moderkortet 3D-Ljudmotor = Xear3D CRL3D DS3d EAX2.0 A3D1.0
Nätkort Gigabit Ethernet 10/100/1000 Mbit 1
Tangentbord BLACK VALUE PACK 2.0 PS/2 FI/SV, OEM 1
Mus WHEEL MOUSE OPTICAL BLACK, PS2/USB 1
O/S XP Windows XP Pro OEM svensk 1
Mjukvara MS Office 2003 STD Student 1


OKI tack för mig, nu har ni fått lite mera kött på benen
om väm jag är.
Är det nått någon undrar över så hojta till bara ;)

MPsäk

Hej!

Mitt namn är NIklas Ohlsson och är 19 år.
Bor i Kristianstad. eller rättare sagt mellan Kristianstad och Åhus ( där absolut vodka görs)
Jag tjänstgjorde på Livgardet i stockholm som MilitärPolisJägare, men fick efter en tid in i värnplikten åka hem efter att ha råkat ut för en hörselskada.

Just nu slutade jag på Scan (swedishmeat) som hygienkontrollant, tiderna för jävliga å lönen likaså.
Söker nytt jobb.

Gillar att lira över nätet:
AmerikasArmy, Operation flashpoint SFP

skulle ni vilja lira lite mer seriöst så hör av er...

Flanker35M

S!

Haloj, en liten infopaket om mig. Fick PM om att berätta nåt i alla fall ;) Så här kommer det..

32 Ã¥r gammal, född i Göteborg länge sen. Flyttade till Finland pÃ¥ 80-talet. Jobbar med F-18 Hornet i FiAF, redan 9 Ã¥r eller sÃ¥. Sysslar med datorer en hel del och spelar flight sims: IL-2, Falcon 4.0:AF, BoB2 etc. Varierar dagligen. Försöker ocksÃ¥ jogga, fixa min tyska bil bland annat. Varit intresserad i flygplan/teknik sedan 5 Ã¥rs Ã¥lder. Andra världskriget mest intresserande, nya jets är flygande playstations ;)  

Försöker behärska mig, men alltid går det inte tyvärr. Men om jag har fel så kan jag säga det :) Lite debatt ger ju lite extra smak till en diskussion ;) Vi ses runt, hoppas man hittar många intressanta saker att tala om.

Flanker

~Let Chaos Entwine On Defenceless Soil~
Dimmu Borgir, that nice Norwegian folk music band

Finch

Ok nu har jag hängt här på forumet som en annan "hang around" i några månder. dags att hänga på!

Vem är jag? Anders Finnström
Hur gammal är jag? 25
Var bor jag? Uppsala
Yrke?Yrkesofficer,  MÃ¥lföljnings/ identifieringsledare i luftbevakningen.
Intressen? All typ av flygning, motorcykeln och jag har den turen att även mitt jobb är mitt intresse


jonny majava

Yo!

Jonny Majava född 72...
Flyger UL och är instruktör men har börjat intressera mig för att bygga lite flygsimulator när vädret och mörkret hindrar ifrån att flyga "på riktigt" ;-)

Bor utanför Huskvarna med tant och två barn (samt tre bilar... :-) )

/Jonny
Kolla in http://www.pilotmix.com - \"Farlig god side der man kan bli hengende og drømme lenge!\"