Author Topic: Presentationer  (Read 21359 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MacLeod

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 77
    • ICQ Messenger - 2404766
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Vem är jag och vad sysslar jag med?'
« Reply #16 on: July 05, 2004, 16:21:10 »
Hej!

Mitt namn är Jimmy Vilén och jag är 30 år. Jag bor tillsammans med min sambo och våra 3 hundar och 2 katter i en villa i Ucklum strax utanför Stenungsund. För er som inte vet vart det är, så ligger det ca 5,5 mil norr om Göteborg.

Min största hobby är datorer, och det är programmering och spel som jag är mest intresserad av.

Jag arbetar som systemutvecklare/programmerare i ett mindre företag i Göteborg. Har sysslat med detta i snart 4 år nu och innan dess läste jag 60 poäng systemvetenskap i HTU (Högskolan Trollhättan Uddevalla).

Jag har alltid varit intresserad av flyg och flygsimulatorer. Min första flygsimulator var F/A-18 Interceptor på Amiga 500. Sedan dess har man hoppat från den ena till den andra. Efter Jane’s F-15 så svalnade väl intresset lite grann.

Förra sommaren så fick jag upp intresset igen och började med R/C-flygning. Köpte först en mindre el-kärra och sändare för att lära mig, sen införskaffade jag mig en trainer med glödstift. Det är ruskigt rolig och avkopplande hobby att syssla med. Men som med alla hobbys så rasar pengarna iväg. :-/

Efter att ha hittat detta forum och följt det ett tag så känner jag att jag nu är redo att hoppa in simulatorträsket igen. Jag hoppas att få möjlighet att komma på någon NOSIG-träff och träffa andra med samma intresse och med största sannolikhet lära mig en hel del.
:)

Tocca

  • Newbie
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
Replying to Topic 'Vem är jag och vad sysslar jag med?'
« Reply #17 on: July 12, 2004, 20:54:35 »
Färsking här, registrerade mig igår (och började självklart med att posta ett "vem är jag" inlägg på ett helt annat ställe än alla andra :p  ).

Så jag börjar med att Copy/paste det jag skrev där:
.....................
Jag fick syn på ett inlägg på Racesimcentrals forum från "Obizzz". Jag blev nyfiken då jag spelar en hel del flygsim (även om mitt huvudsakliga intresse är bilsim).

Fick syn på de olika flygsimmen på menyn på huvudsidan här: Falcon4, Lock-On och IL2FB. Kul att se eftersom det är mina tre favoritflygsim (även om jag fortfarande måste kalla mig en nybörjare i Falcon4...men det är man väl ganska länge)  

Mitt flygsimintresse har kommit och gått genom åren, det senaste halvåret har jag kört ganska mycket IL2FB och Lock-On (och en del FS2004) av en stor anledning...
Jag skaffade en Track-IR i vintras!  
Måste vara de mest väl spenderade 1000kr jag någonsin gjort av med! Man gick från att spela datorspel till att "vara där".


Måste passa på och bocka och buga för instruktioneran till att få igång Longbow2 förresten! Jag har inte spelat det på tre-fyra år, har försökt få igång det ett par
gånger utan att lyckas.
Jag fick syn på några inlägg här i helikopter forumet om hur ni fått det att funka och blev sugen på att försöka.
Den här gången lyckades det, med glidewrapper och minnesfixen! Fasen vad bra det gamla spelet är ändå,
blir till att läsa manualen igen och lära sig spelet igen.


Uj, börjar bli långt det här. Ska passa på och presentera mig innan jag slutar.
Jag heter Thomas, bor i Stockholm och är 41år.
.............................

Lite mer info om mig:
Jag har spelat flygsim länge, länge. Tror det första var på en Spectrum någon gång i mitten på 80-talet eller så. Sen har det varit flygsim på Amiga (Falcon, Gunship, Gunship2000 osv) och till slut PC. Har nog haft de flesta flygsimmen.
På senare år (läs sedan Grand Prix Legends släpptes) så har det blivit mer och mer bilsim. Flygsim är fortfarande ett stort intresse för mig, men en online-tävling i GPL (eller N2003 med mods, Live For Speed, F1C osv) särskilt på ett Lan är min
favorit trots allt.

Kul med en svensk Flygsim sida iaf. Förhoppningsvis kan jag framöver vara med på någon online "happening". Vi får se.

Thomas.

Rivvern_

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2769
  • "Guns don't Kill people. Chuck Norris kills people
    • MSN Messenger - Rivvern@hotmail.com
    • View Profile
    • Master Arms
    • Email
Replying to Topic 'Vem är jag och vad sysslar jag med?'
« Reply #18 on: July 29, 2004, 03:00:54 »
Hej Hej...

Daniel heter jag. Bor för tillfället i Hjo. Den mycket vackra sommarstaden.
Är 1983a och jobbar i försvarsmakten.

Gjorde lumpen på P4/5 (Södra Wadsbo kompani, 1REP)
Jag varit reservdelsman men blev tung 122 mekaniker på chassi. Och det är jag mycket glad för.
Fick ju garageförarlicens på den med  :P. Tungt jobb va det. Speciellt när det är 1000nm bultar som håller pendelarmen som man får lossa liggandes under vagnen..

Jaja.. Jag har alltid varit intresserad av flyg. Mest stridflyg. Hade mina leksakmodeller/samlarobjekt??? när jag va liten. Det va ett F-14, F-15, F-16 (favoriten) och
F-19 som jag sprang om kring och lekte med.

Så nu har jag tänkt att börja på riktigt. Ska köpa mig en joyye om jag bara hittar nån. Letar efter en X45 till lagom pris.

Om det är nån i närheten här så får ni gärna höra av er.

rivvern at hotmail.com <= MSN

:)
PS: Som ovan sade så var det obizzz i Live for speed kretsarna som gjorde att jag hittade hit.

« Last Edit: May 12, 2009, 20:00:12 by RedRiver »

Amfslusken

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 17
    • MSN Messenger - Amfibie86@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Vem är jag och vad sysslar jag med?'
« Reply #19 on: August 13, 2004, 12:08:25 »
Tjena. Jag heter Anders och är 24 år gammal och bor i centrala Malmö.
Under gymnasiet läste jag på Handel och administrationsprogrammet på Malmö Borgarskola och tog studenten 1998. Efter det har jag gjort lumpen, jobbat och pluggat lite då och då, och numera ska jag påbörja mitt andra år på lärarhögskolan i Kristianstad. Jag är alltså en pendlare.

Värnplikten gjorde jag som båtchef på Stridsbåt 90H på det numera nerlagda KA2 i Karlskrona. Jag låg inne 1998-1999 ( PB Amf ). Jag krigsplacerades i 3.Amfbat på 305:e KJ-komp och var med på Sammarin 99 ( Övn. Ostbågen ) som var min slutövning i Stockholms norra skärgård.

I övrigt så är jag hemvärnsman, där jag ingår som ksp-skytt i en insatspluton, men den verksamheten tänker jag lägga ner och endast ägna mig åt FBU i framtiden.
Jag gillar musik, film, brudar och matlagning. I spelväg gillar jag OFP, Hidden & Dangerous 2 och Raven Shield. Jag är även intresserad av att lira lite Falcon 4 men det verkar vara svårt att få tag i någon att lira med, men jag har inte alltid så mycket tid över till det för det mesta pga studier.
« Last Edit: August 13, 2004, 12:22:09 by Amfslusken »
Fortitudo, Robur et Velocitas. 3.Amfibiebataljonen || Karlskrona Kustartilleriregemente KA2 R.I.P 1902 - 2000

Brat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 522
    • View Profile
Replying to Topic 'Vem är jag och vad sysslar jag med?'
« Reply #20 on: October 23, 2004, 20:43:53 »
Jan Strömbäck här, 40.........42 år i år är det väl!? Sambo, förlovad sedan 1985 (not till mig själv: glöm inte nästa år) Tre barn, 87' 93' och 98', pöjk, pöjk och flicka. Bor i Kalix-Nyborg utanför Kalix, Norrbotten ni vet. (kommer nog INTE på LANet! ;) Arbetar sexskift på Billerud som operatör på torkmaskin där vi torkar mellan 450 och 650 ton per dygn. (gott om panelvana ;)

Har alltid varit flygintresserad, har dock haft en del problem med kvalifikationerna, hade nog bra kondis och utmärkt syn, men tror inte att stridsflygare bör vara 196cm, sedan har alla grejor krympt på senare år, köpte en 240 för att köra till jobbet, vad fasen har de gjort med dörrhålen på senare årsmodeller!? ;)

Har haft kontakt med Snajper i en evighet känns det som, har ibland tittat in på ert forum från hans eget. Har varit aktiv sedan 1996 när jag köpte en sim som stod och dammade hos den lokala videohandlaren: Flanker 1.0 till win95, sedan var jag fast, flög ett år utan spak och med nystartat internet med ett 14400 modem= kanonmat! Har sedan haft EF2000 (ville aldrig funka med ljud, DOS versionen) FS98, den fyllde jag och min son med över 800 flygplan mm. FS2000,2002 och nu senast 2004. Flanker2.0, besvikelse, LOMAC, blir inte riktigt klok på om den är bra eller ej. Il2 FB, inga fler uppdateringar. Har OFP med en uppdatering som såldes i paket, vet ej vilken.
Var mest aktiv under Flanker 1.0 till 1.5 fick många kontakter, tror att MrJim dök upp i den vevan, har inte snackat med honom sedan februari 2000 enligt historian på ICQ, hej Jim! Har varit snackare på Akktu Stakki som verkar somna av nu. Flugit i Swedeflight, vart medlem i DC3 airways, där nuvarande chefen var en av de mest aktiva jag flög med under Flanker eran. Har dock aldrig kommit in i F4 svängen, trots påtryckningar.

Tänkte hänga med er nu om ni inte har nåt emot det!? Kul att ni har lite bredd på simmandet, jag tror att ni överlever bäst så.

:) Brat
-Brat

Skutte

  • Newbie
  • *
  • Posts: 5
    • MSN Messenger - Johan_martinsson_92@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Vem är jag och vad sysslar jag med?'
« Reply #21 on: March 05, 2005, 23:00:07 »
Hej alla där ute! Jag är ny här på Nosig och jag tänkte jag skulle presentera mig. Jag är intresserad av flygplan, och jag spelar falcon 4, IL-2 och är öppen för fler. Jag ser fram imot att jag ska börja med teori för segelflygning inom några månader. Jag diskuterar gjärna segelflygning och mycket annat hör av er.  :)

Justin Case

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 366
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Vem är jag och vad sysslar jag med?'
« Reply #22 on: March 07, 2005, 21:34:05 »
Tjena alla NOSIGs!!!
Jag heter Jonathan och är 16 år gammal, bosatt i Lidköping och mycket flygintresserad.
Har spelat de flesta flygsimulatorer som kommit ut efter 1996, och segelflugit sedan 2 säsonger tillbaka. Jag började spela IL2 på LAN med min kompis (aka KiBiz) när det kom ut, men det senaste året har KiBiz tappat intresset för flyg och övergett mig för CS och liknande simpla spel...:-( ... Men det visade sig att KiBiz lillebror Skutte hade bestämt sig för att gå i mina fotspår, när Skutte fick sin sprillans nya X-45 i julklapp så har vi spelat en stund nästan varje kväll sedan dess (själv sitter jag här med en glappande X36a). Just nu står vi inför Falcon4 SP4 BMS2.0, avancerat men min elev gör framsteg varje dag som går. Mina klasskompisar tycker att jag är en "idiot" som håller på med flygsimulatorer.
Kan också nämna att jag har praoat på F7 Såtenäs 5 gånger ;). De senaste var i åttan på högstadiet, då var jag på transportenheten och flög TP84, TP101 och Vänern-runt på 50 minuter med SK60. I nian så spenderade jag en vecka bl a i tornet och i GripenCentrum.

Nauwa

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 192
    • View Profile
    • Full cockpit simulators
    • Email
Replying to Topic 'Vem är jag och vad sysslar jag med?'
« Reply #23 on: March 08, 2005, 07:36:44 »
Jag heter Johan, är 37år, har alltid så länge jag minns varit intresserad av flyg. Första flygsimulatorn körde jag på en C64:a, och till den byggdes också den första enkla hårdvaran för att öka realismen. Sen har det bara rullat på, jag har under 13år byggt mer och mer avancerade cockpitsimulatorer, just nu så är jag i full fart att färdigställa mitt drömprojekt: SAAB AJ37 cockpiten.

Värnplikten gjorde jag som klargöringsgruppchef på Viggen vid F15, Söderhamn. Ett intressant år där jag skapade mycket kontakter med piloterna, en del av dom har jag fortfarande kontakt med.

Sedan 6 års ålder så har jag även byggt och flygit R/C modeller, allt som går att bygga och flyga har jag testat, mellan 1992 och 2002 så hade jag en egen firma där jag tillverkade glasfiberbyggsatser av Draken, Tunnan, MiG15 mm. Största produkten i sortimentet var dock specialgjorda cockpitinredningar till marknadens vanligaste jetmodeller. Modellbyggandet ligger på is för tillfället men jag uppvisningsflyger fortfarande med mina jetmodeller.

När jag var 14år så tog jag segelflygcert, vid 20års ålder så utbildade jag mig till segelflyglärare, året efter så tog jag A-cert. Jag flyger gärna avance och trivs bäst i udda maskiner som t.ex. min autogyro.

Nauwa