En liten harmlös HTML fråga

Started by Mr Jim, April 06, 2002, 17:59:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Mr Jim

Om jag har en hemsida med massa bilder i roten..hur skriver jag i index.htm så att alla dessa bilder visas som en "simpel" ftp fil lista ungefär?

Jag vet. Lamer ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

SledgeHammer

Strunta i index.html ??

Har du tillgång till photoshop? Isf kan du ju använda den trevliga funktionen "File->Automate->Web Photo Gallery"
Skapar thumbnails och länkar varje till en fullstor bild samt petar dit navigeringspilar mm...

Det finns även lite freeware/shareware program som åstadkommer liknande. Trevligt. Enkelt. Snabbt.
Mvh  - Stefan -


Mr Jim

Oho. Ska lägga in Photoshop då :)

Nu kan alla se hur jag såg ut för ett halvår sen en aningen pixlerad. Tjoho för cyberspace! ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

SledgeHammer

Photoshop blir bara bättre och bättre. Varför göra själv när programmet kan göra åt en? =)
Mvh  - Stefan -


Andreas

Om du vill få en ftp-liknande lista måste din server ha stöd för SSI (Server Side Included). Då lägger du in



i koden och vips så listas alla filer i biblioteket...
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO