News:

No significant change

Main Menu

Lite funderingar...

Started by Clark, December 02, 2003, 17:08:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

F16_Filur

#56
Man kan landa på småvägar precis som i 2.51, och att köra av landningsbanan resulterar inte längre i att noshjulet gräver ner sig.

Grafikmässigt är jag särskilt imponerad av landskapet och Mig-29. Det märks att de lagt ner mer arbete på just det planet. Mig29 är extremt snygg även på low settings medan många andra jaktplan inte visar lika stor skillnad på "low" jämfört med 2.51. Har bara kunnat testa på en 1.13Ghz med Ti4200 än så länge.

En annan grej jag gillar är att jaktplanen man möter headon i "guns only" numera flyger närmare cornerspeed än som förut i 1300km/h. Blir lite mer utmaning, men samtidigt väldigt svårt med kurvstrid utan mini-HUDÃ,´en. Också svårare att träffa med kanonen jämfört med förra serien tycker jag, vilket antagligen beror på (precis som i il2) avsaknad av hit-bubble.

Förresten på sid 46 i manualen står förklaringen till "Missile Effectiveness" slidern. Den ska enligt texten bara gälla AI och vara mest realistisk i mitten.

TrakDah

QuoteFörresten på sid 46 i manualen står förklaringen till "Missile Effectiveness" slidern. Den ska enligt texten bara gälla AI och vara mest realistisk i mitten.

spelar ingen roll vad som står i manualen. :)
Den påverkar alla robotar - inte endast AI:ts, och den verkar vara mest realistisk längst till höger...

/TD

F16_Filur

#58
Ok, får väl lita på det då efter alla motsägelsefulla beskrivningar man finner på olika håll:).