News:

No significant change

Main Menu

Lite funderingar...

Started by Clark, December 02, 2003, 17:08:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TrakDah

HeatBlur suger! SKIT I DET!

Dessutom saknas det på det plan som har mest turbinvärme: A10:an :D (kolla på laddningsbilden till A10:an. Tyvärr hävdade vissa att A10 har svala motorer så den bör inte ha HB :()

/TD

Jotte

Ursäkta ironin här men det här med radarn är lite som "bilens motor funkar inte men annars är det inget fel på den" ...... :p :)

Clark

OK, först av allt vill jag säga att jag naturligtvis glädjer mig över att det finns en ny sim att flyga, det var ett tag sedan något släpptes.
Och som jag sa så tycker jag definitivt att LOMAC har lyckats ganska bra i utförandet, det funkar hyfsat och det är rätt kul att flyga. FM är bra, men jag är inte rätt man att bedöma den.
Men det jag säger är inte att LOMAC är en dålig flygsimulator, utan att jag förstår när den kritiseras av Falcon- och JF/A-18-flygare. Den ger inte mycket nytt, bortsett från riktigt snygg grafik. Om man är en nybörjare och vill lära sig flyga jetplan så är det givetvis perfekt att börja med LOMAC. Men jag tillhör inte dem och ser på LOMAC från mitt håll, och därför jämför jag det med de sims jag flyger nu. Och upp till den nivån kommer inte LOMAC och försöker nog inte heller. Faktiskt inte ens upp till EF2000's djup, och den kom ut 1995.
Precis som Ctrl så flyger jag själv LOMAC nu och tycker det är ganska kul. Men efter ett tag så kommer jag återgå till F4 och F/A-18 just därför att LOMAC inte ger mig något nytt, och inte tillräckligt med djup. Och jag tror många andra kommer göra likadant, vilket jag tycker är synd.

LOMAC har en hel del problem, och många anser att de kunde hållt med releasen ett litet tag till så hade vi sluppit de flesta av de uppenbara buggarna. Men i vilket fall som helst så kommer de sannolikt att fixas inom kort, så det finns ingen anledning att kritisera LOMAC alltför mycket för det.
Angående radarn så är jag definitivt osäker på om den är realistiskt modellerad, för i så fall har F-15 en riktigt kass radar. Men det finns det andra som vet mer om...

/C

Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

TrakDah

Mycket mycket kort:
som jag läser det ni säger är det inte "djup" ni talar om. utan om hur detaljerat det är i fråga om allt från "switchology" till antal kanal på radion.

/TD

Clark

Nej inte alls. Jag tycker förvisso om knappar, men avionikmodelleringen är fullt tillräcklig i LOMAC. Iofs älskar jag att leka med markradar...

Jag skrev:
"Vad jag tycker är kul i en sim är att planera en lång strike, ta hänsyn till luftförsvar, beväpna planet efter rådande förhållanden m.m. Och sedan flyga uppdraget, lyssna på AWACS och andra flighter, försöka undvika luftförsvaret in mot målet, att uppleva kaoset vid själva attacken för att sedan förhoppningsvis försöka ta sig hem och få med sig så många av flighten som möjligt. "

Det saknar jag i LOMAC, emedan Falcon och JF/A-18 är fullt av det. Till och med JF-15 och EF2000 har mer.
Och när jag menar mer kommunikation menar jag inte att jag vill kunna vrida på radion, utan att det finns alldeles för lite alternativ när det gäller att kommunicera med andra. Och då menar jag tankplan, eskortflighter, FAC m.fl.

Om LOMAC hade simulerat en Tornado eller F-15E, med detaljerad avionik, med möjligheten att kommunicera med fler entiteter än AWACS, med inkluderingen av en riktig WSO och en bättre kampanj, då hade jag flygit LOMAC hela tiden. Men nu gör inte LOMAC det, och därför kommer jag fortsätta med F4 och F-18, och ibland kommer jag nog också hoppa in i LOMAC för en snabbtur.
Detta är givetvis bara min åsikt, och ingen behöver ju sluta flyga LOMAC bara för att jag och en del andra tycker så. LOMAC gjordes så här för att få en bredare publik, och har förmodligen lyckats, dock tror jag inte "the hard-core group" kommer att hålla intresset uppe särskilt länge, vilket är synd.

Så nu tänker jag inte säga mer angående det här, jag har nog fått fram vad jag tycker om LOMAC. Och tänk på att jag är en bakåtsträvare av stora mått, jag flyger ju fortfarande Tornado emellanåt, så ta mig inte alltför allvarligt... :)

/C

Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Assassin

Hmm, har inte sett det nämnas så mycket så... Om man bortser från kampanjgrejer och grafiksaker med mera, är detta en bra sim för oss som älskar dogfights och furballs mer än allt annat? Hur smart är AI'n?

Eller likabra att hålla sig till Falcon 4 för det med?
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Horizon

Assassin:\>> Som jag har förstått det så är det just det LO har specialicerat sig lite grann på. Har inte flugit mycket själv än så länge, men så har jag iaf fattat det när jag läser TrakDah's inlägg.

Till er andra:\>> Den här tråden börjar bli het nu. Jag tror jag måste flyga lite mer själv och sedan ge mig in i tyckandet! :)

TrakDah:\>> Du fick mina specs till mitt system, angående de där låsningarna jag fick i LO. Har du skickat vidare till ED? Vet du något om detta problem?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

TrakDah

Tja

Japp jag skickade in det. Vi får inte alltid återkoppling på allt vi lägger upp, men det läses! Sen var det inte en "bug item"av den typen jag kunde rapportera i buggdatabasen tyvärr. Men ofta kunde man plötsligt se i en versions-fixlista att de fixat sånt som man bara talat om (som det i detta fall) - jag vet dock inte om något gjorts tyvärr. Du får testa och se är jag rädd.

/TD