News:

No significant change

Main Menu

BMS-0.98 med vol MOLN!!

Started by Maverix, November 17, 2003, 07:41:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maverix

Äntligen lite volymetriska moln i Falcon med BMS 0.98!!

http://www.bonetweb.com/boban/patchar.htm

Maverix
:) :)

Assassin

HÄRLIGT att flyga F-16 bland moln och regn, ingen som helst frameloss! :D Känns som ett helt nytt spel.

fast måste säga att jag är grymt besviken på både ljud och stabilitet på nya BMS'en... Skjuter man en missil så hänger missil-ljudet på en bra stund efter att missilen försvunnit i fjärran... och det tonas inte ner direkt heller, utan full volym i mer än ett par sekunder. Regnljud när man är på 35000 fot ovanför ett oväder, men det kanske inte gick att undvika... Och oundviklig CTD när man avslutar ett TE uppdrag. (testade med Take-off TE'n).

Om de får allt att fungera så kommer Falcon 4 bli äckligt roligt i LAN senare nästa år. *fethint att någon borde hålla ett till F4-lan på specifikt avsedd plats för sådan aktivitet.*
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

KeyCat

De nya molnen och vädereffekterna är ett stort steg i rätt riktning! Hoppas bara att de kommer att påverka vapensystem etc. framöver så att det blir mer än "bara" ögongodis.

Vad det gäller LAN så är min personliga "LAN qouta" slut för detta år  ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Maverix

Assassin, det är en Beta.... BMSÃ,´teamet vill nog vi ska "rapportera" de buggar vi hittar. Själv har jag inte tid att utvärdera den just nu, jag håller mig till den "vanliga" SP3Ã,´an.
Jag tycker bara det är underbart att ett PC-Spel med 5 år på nacken utklassar det mesta i modern strids sim.

Maverix




QuoteOriginally posted by Assassin


            HÄRLIGT att flyga F-16 bland moln och regn, ingen som helst frameloss! :D Känns som ett helt nytt spel.

fast måste säga att jag är grymt besviken på både ljud och stabilitet på nya BMS'en... Skjuter man en missil så hänger missil-ljudet på en bra stund efter att missilen försvunnit i fjärran... och det tonas inte ner direkt heller, utan full volym i mer än ett par sekunder. Regnljud när man är på 35000 fot ovanför ett oväder, men det kanske inte gick att undvika... Och oundviklig CTD när man avslutar ett TE uppdrag. (testade med Take-off TE'n).

Om de får allt att fungera så kommer Falcon 4 bli äckligt roligt i LAN senare nästa år. *fethint att någon borde hålla ett till F4-lan på specifikt avsedd plats för sådan aktivitet.*
:)

Obizzz

njae underbart är det väl inte jag skulle hellre se att det släpptes massvis av sims som utklassade falcon :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Maverix

Man kan ju alltid drömma ctrl & Obizz.... men faktum är att Falcon lever och det är det jag tycker är underbart:) vi har ju dock inget annat att leka med när det gäller modern stridsflyg.
Själv skulle jag nöja mig med EN flygsim som utklassade Falcon.... och då antingen en ny F16 sim eller J39 sim. Att det släpps massvis av sims som överträffar Falcon skulle för min del resultera att min HOTAS hade funnit en ny ägare:-/

Maverix

Maverix

QuoteFör mig är framtiden enkel, jag bara flyger vad 87th säger åt mig att flyga

:D :D :D

Visst blir livet lite enklare med 87:e ?:D

Maverix

Vad är felet med texturerna? Jag har sett på Frugals att det klagas om detta.

Maverix