News:

No significant change

Main Menu

Akktu Stakki

Started by Magnus, November 14, 2003, 00:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Magnus

Nån här som ligger bakom www.akktustakki.se? Nån som känner han/hon som ligger bakom det hela? Nån som är medlem hos dem?

Eftersom jag är på den "riktiga" Akktustakki och det hela kom upp som av en slump i fikarummet förra veckan och divisionsledningen är väl egentligen inte sur men man kan ju tycka att de kunde frågat innan de förutom själva namnet också snodde divisionsmärket som är copyright skyddat.

Dubble0zero

#1
Jag vet inget om det, men om man läser lite på deras forum så har de tydligen pratat med er och fått lov att använda namnet... ;)

Länk

Du kan ju i alla fall gå in på deras forum och fråga/uttrycka ditt missnöje så att det går fram, sen så kan du ju se vad de säger om saken... :)
...000... =)

Magnus

#2
Nja..  Men så vitt jag förstår så handlar det mer om att de snott divisionsmärket. Sådana där prylar kan ju vara lite känsliga. Men jag var mest nyfiken på om det var nån här som var med där.

Magnus

#3
QuoteOriginally posted by BEQ
Såg en länk till dem på lomac-sidan för några veckor sidan och kunde inte låta bli att undra vad urban röd skulle säga om det. Vidare såg jag en länk hos dem till en virtuell division som kallar sig Petter Gul.
/BEQ

Jag följde den länken och såg att de faktiskt hade 4 Divisioner där alla har snott divisionsmärken. Varför kan inte folk komma på egna idéer?

Dock så är deras 1:a Division plagiat på gamla 3:e på F17 om jag minns rätt där de bara bytt färg. Deras 2:a Division är direkt taget från 2:a Division F8. Deras tredje är taget direkt från 3:e F16. Deras 4:e snodd från 2:a F15. Dock kan man ju nämna till deras försvar att alla dessa divisioner är nedlagda till skillnad från 1:a Division F21.

Phlerp

Jag har svårt att se det som att de snott märkena, även om man kanske kan se det så rent juridiskt... eller nåt.
Det är väl snarare en hyllning till de existerande divisionerna. Det ligger väl också lite i simulatorernas natur att man försöker efterlikna verkligheten, annars kunde man ju lika gärna flyga "Crimson Tide".

Magnus

Visst är det så.. dels på grund av det och fler andra anledning så jag inte skrikit "Ta bort eller dö" heller. Vi alla ser det som en rolig grejj men.. man kunde ha frågat först.

T0TT

WOW!!

eftersom man gjorde lumpen på F21 så e det ju ett måste att bli medlem!! =) tack frö länken! :)
AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 3800+,  MMX,  3DNow (2 CPUs)
2048MB RAM
NVIDIA GeForce 6600 GT x2 SLI
Sound Blaster Audigy 2 Platinum
Logitech z-5500

Magnus

#7
En liten uppdatering om folk är intresserade.

För att göra en lång historia kort. Det hela har nu tagit juridiska proportioner och jag tvivlar på att sidan kommer finnas kvar i sitt nuvarande skick speciellt länge till.