News:

No significant change

Main Menu

saitek support för xp/2000

Started by RAY, April 05, 2002, 16:01:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maverix

#8
 Konstruktionen i kombination med den styva fjädringen (Tycker dock om styvheten i fjädringen) gjorde att jag aldrig blev van vid de kraftiga rörelserna i "hörnen".
Kanske är det så på ett riktigt F16 men jag gillar det inte alls.
Jag flög med den i 3-4 dagar men hade mycket svårt att vänja mig, kanske behövdes det mera tid att vänja sig. Att ââ,¬Âlättaââ,¬Â på fjädertrycket tror jag dock inte på, denna är bra och dessutom hade den massiva spaken fått stickan att bli för slapp. Hade Cougar haft en mera ââ,¬Ârundareââ,¬Â rörelsekaraktär så hade jag definitivt handlat den.
En annan grej jag reagerade på var ââ,¬Âelektronikenââ,¬Â i Cougar, som ett gammalt elektronik freak tyckte jag denna var i ââ,¬Âbilligasteââ,¬Â laget men jag tvivlar dock att den inte skulle hålla, å andra sidan vem bryr sigââ,¬Â¦  bara den fungerar.

Cougar kommer säkert bli varje virtuell pilots "ögonsten".

Maverix

SledgeHammer

Tja, ska man gå efter hur en riktig F-16 spak rör sig så kan jag upplysa om att det gör den nästan inte... Den är till största delen tryckkänslig men fick ett liiiitet rörelseområde för att piloterna skulle få lite "känsla" i den. Tänk själv att sitta och slita i en stum spak. Men den känns go iaf, och det är huvudsaken =)

Jag är övertygad om att man kan fixa sin Cougar så att den inte känns kantig om det nu skulle vara ett problem.

Vad sitter det för elektronik i då?
Mvh  - Stefan -


Weas

och blev förvånad av hur "lite" det satt i, ett kretskort, lite mekanik för fjädringen och så en del luft.

Mycket av elektroniken verkade vara IC kretsar och inte "analoga" komponenter, kan det vara detta Maverix menar?

Throttlen var lika "tom" :-)

Fjädringen blri svår att fixa eftersom man belastar två fjädrar max i hörnen. Drar du rakt åt h/v eller u/n så belastar du bara en fjäder i taget.

Jag instämmer i att en annan lösning på fjäder hade varit att föredra, men släpper man på fjädrarna så upplevs det mindre. En X36 sticka fungerar troligtvis likadant. Den enda som verkade ha den sk "saturn ring" tekniken var väl Suncom?
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


Maverix

#11
Det var nog mest "kvaliteten" på kretskortet och en del "analoga" komponenter som verkade vara av den billigare sorten, sladdarna var inte snyggt dragna osv osv.
Man blir kanske lite skadad av att ha jobbat med elektronik hela sitt vuxna liv, jag gillar helt enkelt "snygg" elektronik.



Maverix

SledgeHammer

Jag har väl sett min del av elektronikjungeln jag med... Gillar funktionella konstruktioner mer än snygga faktiskt. Men smaken är ju som baken, delad. =)

Så länge saker och ting ligger inom tolerans och håller sina år så är jag nöjd.
Mvh  - Stefan -


Silverback

Såg bilderna som Terrapin publicerade på www.f4freeware.net och tyckte inte att det skiljde särskilt mycket från min X36'a...

Vad hade du väntat dig i Cougarn som inte fanns där ?!
Silverback
Stockholm, Sweden
Abit KT7-RAID, TBird 1.4 GHz, 384 MB PC133 RAM, GF3 Ti200, IBM GXP 70, WinXP Pro
HOTAS COUGAR #1582 Moddad till ÃÅ"berCougar-standard.

Maverix

#14
Personligen tror jag Cougar kommer vara mycket driftsäker, det känndes så under de där dagarna som jag hade den. Vem vet, "prylgalen" som jag är så kanske jag köper en själv, he he.
Vad säger du om Söndagen Sledghammer, kan du vara med och testflyga SP3?

Maverix

SledgeHammer

Jag tror nog det, om vi inte ska in till Karlstad och hälsa på lite MoP och bröder.
Mvh  - Stefan -