News:

No significant change

Main Menu

Bug i BMS 0.9

Started by Bax, October 23, 2003, 12:42:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

Jag körde några screenshots i UI med falcons egna system där man kan namnge och save.
Försökte ladda in i photoshop men fick allvarliga fel i bilden, upplösning och färg. Så har det aldrig varit innan.
Nån som vet hur man rapporterar till utvecklarna ?
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Maverix

Har bugg-rapporterat detta till BMS och de har fixat detta med 0.92 så ladda ner och patcha om så löser det sig

MAverix
;)

Bax

Ny bug i BMS-0.92
Under gårdagens online flygande upptäckte jag att den nya view scrollen i 2d-cockpit blivit korrupt. Dvs de objekt i HUDen som relaterar till 3d-miljön såsom pitchladder, FPM, horisont samt lägesboxar och missil cirklar skalas om med FOV scrollen.
Detta gäler bara 2d cockpit, det funkar perfekt i 3d cockpit.
Jag har provat att gå ner till orginal upplösning och gått ifrån compressed graphics till standard palett - samma problem.
Därimot så installerade och avinstallerade jag Ayes superpit - kan någon testa om dom har detta fel även utan att ha haft Ayes installerat på datorn!

Detta skalningsfel blir oxå fel på closelabels i external view då dessa ändrar storlek aningen mycket då man ändrar FOV.

Maverix: vart rapporterar man sånt här ?

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Clark

Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1