Om man vill vara med

Started by Ickx, October 13, 2003, 01:51:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ickx

Hejsan.

Jag spelade lite Operation Flashpoint när det var nytt men sen blev det inte så mycket mer. Har funderat på att börja igen men det har inte riktigt blivit, finns lite för många olika veritioner på marknaden för att man ska veta vad som behövs.

Frågan lyder, vad bör jag skaffa för att vara med och spela, borde jag spela något speciellt innan jag tar steget ut på internet? Vad gäller vad som bör skaffas så gäller frågan både vilken verision av spelet som ska inhandlas och nödvändiga saker från internet.

Tack på förhand, hoppas ni välkomnar rekryter :)

Jotte

Du behöver Operation Flashpoint: Resistance. Den finns inte längre att köpa som enskild add-on disk men det finns en version av spelet med alla officiella expansioner som heter Operation Flashpoint Game of the Year Edition. Om du köper den så är du kompatibel så att säga.
Du ska dock inte förväxla detta med Operation Flashpoint Gold, som är en tidigare version.

Operation Flaspoint GOTY Edition 139 kr på Webhallen (direktlänk)

Sen laddar du ner alla nödvändiga officialla patcher. Om jag inte minns fel så har GOTY Edition 1.75 versionen som grund. Så du bara laddar ner de patcher märkta speciellt för GOTY Edition från 1.75 till och med 1.92beta.

Sen vad gäller 3:e parts add-ons och dess installation är det lättast om någon förklarar det via till exempel Team Speak 2 (röstkommunikationsprogram)

Kontakta mig på ICQ 19726274 så löser vi det. :)

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Ickx

Nää, den är lite för tydlig så såg den inte :D Letade faktiskt men missade den. Nåja, fick ju reda på vilken verision jag ska inhandla iaf. Skickade efter det nu.

Jotte

Där klargörs inte vilken version han behöver inhandla Horizon. ;) Kände precis som Ickx när jag skulle köpa hela härket.

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names