News:

No significant change

Main Menu

Våran Hemsida

Started by Weas, February 11, 2002, 22:07:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Horizon

Fin sida, Obizzz. Jag kan mycket väl tänka mig att donera några 20-lappar för att få en fin och fungerande hemsida utöver forumet, men jag kan inte vara med och göra något rent praktiskt. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Andreas

Samma som Horizon, donerar gärna pengar för en snygg sida!
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

griffin

#18
Lysande sickan!

B-one har jag bara hört gott om. Jag kan också tänka mig att donera lite, skicka PM med kontouppg.!

Då kan alla aktiva medlemmar få en mittnick@nosig.se, helcool. För de ger väl fortfarande ut obegränsat med epostkonton väl?

En tanke... nu vet jag inte hur aktivt sidan kommer uppdateras men erfarenheten säger att en sådan här hemsida inte kan vara nog så enkel att administrera. Jag satte upp för min BF1942 klan en hemsida som använde sig av PostNuke. Det är för de som inte vet ett färdigt "hemsidepaket" med massor (kanske för mycket) funktionalitet.

Hur som helst, fördelen är att man får ett system som är enkelt att administrera för flera personer, man kan själv sätta upp vilka som får göra vad. Vidare finns det forum integrerat så man loggar in med samma nick där som på hemsidan (man kan ha saker som syns enbart för medlemmer t.ex.).

Poängen med ett sådant system här är att det skulle vara lika enkelt att administrera *innehållet* på hemsidan för några få utvalda som det nu är att administrera forumet. Har man flera som kan göra det enkelt så ökar möjligheterna att sidan hålls levande även om nån är borta en tid av nån anledning.

Detta skulle kräva en exportering av nuvarande forum bl.a. så det kanske inte är nåt vi gör direkt eller utan att funder på det ett tag men det är kanske värt att skänka en tanke? Jag har satt upp ett sånt system några ggr nu så jag bidrar gärna med kunskap om det kommer på tal. Och ja, man kan då tänka sig att skinna hemsidan helt och hållet efter den design som Obizzz visade här. Sånt finns det stöd för.

som sagt, bara en tanke. Det viktigaste är att det inte blir för krångligt.
snappahead

Obizzz

#19
Ja givetvis måste den ju uppdateras ofta men det är egentligen inte så mycket jobbigare än att skriva ett inlägg på forumet och det gör jag ju ganska ofta. :)

Griffin det där låter faktiskt mycket intressant...

Jag har hört fler som gillar b-one så det bådar ju gott.

Enligt deras sida får man obegränsat antal e-post ja.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Obizzz

Jag har nu beställt nosig.se på b-one och kommer under veckan att faxa in formuläret som bekräftar detta och att jag accepterar villkoren så snart har vi en www.nosig.se :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Mr Jim

Obizzz>Detta kostar pengar? *gulp*
Det vore ju rätt fräckt om nån orkar ta på sig rollen som administratör för sidan, om folk vill skicka in artiklar etc? Om vi får mkt utrymme kanske man i framtiden kan flytta detta forum dit men så länge det knegar på bra hos snajper så...*if it aint broken dont fix it*
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Andreas

#22
Om flera får rättigheter att lägga till/ändra på sidan så läggs inte all börda på den som är admin.

Pengar är inga problem!
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Obizzz

Ja det kostar pengar runt 400kr per år men det står jag för som sagt men har redan fått svar om donationer så jag behöver nog inte lägga ut hela summan.

Griffin verkar ha lite koll på det tekniska och hjälper gärna till så vi får se vad vi kan fixa fram :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst