News:

No significant change

Main Menu

Demot har läckt

Started by TrakDah, September 27, 2003, 19:21:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Obizzz

var ju just den felstavningen jag syftade på högre upp i tråden men ingen fattade :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Assassin

Jag fattar inte varför jag får så dålig FPS...
och varför flygplanen bankar åt vänster.. skumt.. verkar bara vara jag som har de problemen också. :-(
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Jotte

Det som hindrar mig mest från att njuta av/utvärdera demot är följande två saker:

1/ Autocenter på min sticka funkar inte (skakfunktionen funkar dock) Utan autocenter så är min sticka slapp och kass att flyga med. Dessutom funkar inte rodret vilket inte gör saken bättre.

2/ Jag får gröna flimmrande fält upp på himlen om jag tittar upp och åt höger. Lika dant i både cockpit och utsidevy.

Framrate är helt ok för min del.

Maverix

Fy fanken vad sopig pilot man är nu när man har "rattat" en Mig 29Ã,´a i LoMac!!!!!! man får lära sig en helt ny flygteknik.
Jag fick faktiskt ganska bra FPS, det ryckte till lite då o då, men säger som du ctrl, Falcon lever nog kvar....... eller är det kanske dax att "skola" om sig?

Kommer vi ihåg vilken katastrof Falcon Demot var då det kom ut
:D :D  Där kunde man snacka stillbild.

Maverix
:D

Obizzz

FPS var hyffsad här men det är skrämmande vad som händer när det är fler flygplan med tanke på att det bara var ett man flög mot nu :-/

flygkänslan är kvar från Flanker och jag kommer nog köpa det bara för att få flyga med den hoppas de får lite bättre flyt i spelet bara :(
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Ickx

Det där kan väl inte var "officiella" demon? Är ju inte klokt vad ooptimerat det måste vara och totalt ospelbart på de flesta datorer. IL2 borde vara någolunda jämförbart (liknande grafik, båda från UBI) och det flyter ju betydligt bättre. Går bra att spela det med betydligt bättre grafik än vad det här demot gick, dessutom hackar det väldans mycket när det händer något. Att skjuta raketer med A10:an är knappt att tänka på.

Jotte

Ickx, att båda distribueras av UBi är ingen direkt garant när det är 2 olika firmor som gör själva jobbet med spelen, Eagle Dynamics resp Maddox Games.

Hoppas du har rätt att detta inte är det riktiga demot.

TD, några kommentarer till denna version av "demot"?

TrakDah

#15
(satans skit, råkade trycka Backspace och tappade allt jag skrivit i mitt svar. Suck)

"Kommentarer"... Mjä, det är lite som att få en muslim att gilla jesus. Ni är F4-frälsta och det finns det inget jag kan göra något åt. Men jag kan peka på några fakta.

Avseende roder och roll: ställ in roderkurvan så den har död-zon, det har hjälpt vissa. I andra fall finns det en bugg som kommer och går som gör just en roll (hö el. vä). Det hjälper att starta om uppdraget. ED vet inte vad det är ännu. Autoroder för vaddå? Ställ in ratt på Throttlen för roder, och vad ska du med roder til?

Avseende vapenmodell: Alla skott måste träffa! Det är däremot så att du bara ser att fåtal av skotten (de som är lysande) och alla kanoner har spridning.
Det är definitivt inte för enkelt att träffa! Det finns vissa outredda frågetecken avseende NATO-systemens reella räckvidder, men i fråga om dödlighet är allt som det ska.
Avseende explossioner: Vad gör det om det är hollywood? Det säljer i USA.

Avseende flygmodell: den är några faktorer bättre än F4:s, men saknar reell in- och utgång ur stall/spin (det gör F4 med!). Detta har vi tyvärr ärvt från Flanker 1,x. När FM senare ersätts med den nya modellen kommer detta att åtgärdas.

Avseende fps: se för fasiken till att INTE ha på Heta blur och att visibility range (eller vad det heter) är satt på medium!
Se till att ha all anisotropisk filtrering av/min på ditt grafikkort.
De gröna fälten: ladda upp screenshot och testa om de är där utan FSAA också.
Vidare: ingen kommer nånsin påstå eller tro att nån kommer kunna köra LockOn med maxade gfx-inställningar. Gfx-motorn är gjord för att "växa i", och ska leva längre än 2 år. Om 2 år sitter de flesta på 5+GHz med tillhörande gfx-kort och har inga sådana problem. Jag kan tänka mig att det är lite grann meningen att det ska vara gränsfall idag, för det är tidigt i LockOns levnadscykel.
Håll ned inställningarna!

Avseende fps med fler enheter: Det är sant att fps sjunker med nya/fler enheter, och det är ett av det stora problemen. Samtidigt ska sägas att det är inte linjärt. Jag kan på min 2.8 med ett för LockOn mycket dåligt gfx-kort (64MB ti4200, "bra kort" är 128MB ATI) köra rätt stora uppdrag. Självklart får jag partier då fps är runt 5 med det spelr ingen roll anser jag, för det påverkar inte utgången av striden. För mig är det det som är det vässentligaste. påverkar [valfri funktion] utgången av striden eller ej? Om svaret är JA så ska det åtgärdas, och om NEJ så spelar det mig ingen roll.

Jämförelser med IL2 låter sig inte göras: I IL2 behövs ingen simulering av: Radar, IR, FM och fysik för missiler, ECM, ECCM osv. Det "enda" IL2 gör är att räkna på syn (8km) och fritt fall (1G) för vapen. Det är detta som kostar på i moderna flygsim.
Jämförelser mot F4 låter sig heller inte göras för F4 är byggt som en krigsmotor som "packar upp sig" (bubble) där det finns männsikor inblandade. Det är ett system som är unikt för F4 och som har sina för- och nackdelar, som ni alla vet.
Jag har sagt det otaliga gånger förr: detta är inte F4! Detta är inte menat som en fullskalekrigssimulering. Detta är en stridssimulering, och en jäkligt bra sådan. Man ska/bör/kan inte bygga hela krig. Däremot kan man bygga jäkligt realistiska enskillda strider.

En sista sak: axlar är felmappade för Cougar ja, och det är känt sedan länge. Om det fixas eller ej vet jag inte. Spelar det nån roll? När du väl ställt in det så är det rätt sen.

Kommer troligen re-edits på detta inlägg.

/TD