News:

No significant change

Main Menu

Vad skall man säga?

Started by bALoO, September 25, 2003, 15:32:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SledgeHammer

(öh borde det inte vara algoritmer..?)

Det är bra sjukt att någon kan patentera en gen bara pga att han/hon "upptäckte" den. Vore det inte lite mer korrekt att kräva att den som vill patentera en gen också måste vara den som konstruerat den? Då faller omedelbums en hel hög dravel åt sidan.

Och OJ, hur dum får man bli? Den piloten hade nog fått sitt cert i ett cornflakespaket.
Mvh  - Stefan -


Mr Jim

Såg på dokumentären igår om Sveriges flygvapen och att Sverige "glömde" att ta patent på raketstolen i SAAB J-21:an. Känns väldigt likt hela mus-bråket ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

griffin

snappahead

Phlerp

#11
QuoteOriginally posted by Mr Jim
            Såg på dokumentären igår om Sveriges flygvapen och att Sverige "glömde" att ta patent på raketstolen i SAAB J-21:an. Känns väldigt likt hela mus-bråket ;)
Av någon outrgundlig anledning tvivlar jag på att resten av världen skulle bry sig så mycket. När det gäller nationens säkerhet så väger nog inte patent så tungt.

QuoteOriginally posted by Mr Jim
http://home.broadpark.no/~kariaj/Pics/heloTowJob.wmv
Hur kommer det sig att dumskallar alltid har någon med sig som filmar?
Jag kan se det framför mig när de delar ut hjärnor:
"-Tyvärr är hjärnorna slut just nu, men som kompansation får du din alldeles egen.... Kameraman!!!
-Åh, fungerar den lika bra?
-Nej, men det gör det så mycket roligare för oss andra" :D

Mr Jim

Phlerp>Tänkte snarare så att vi kunde fått in massor av pengar om vi tagit patent på det ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Phlerp

Det var ju det jag menade oxo... eller snarare att andra länder (läs: USA), som vanligt inte hade brytt sig ett skit om det och inte betalt ett öre. Oavsett så tror jag det hade varit lite svårt att patentera själva konceptet att skjuta ut stolen ur flygplanet. Jag är ingen expert på området, men jag har för mig att det krävs en mer specifik lösning och inte en generell lösning, vilket skulle lämnat fältet öppet för andra lösningar på katapultstolar.  

Hur som helst är väl hela resonemangen ganska akademiskt eftersom vi alla vet hur det gick ;)

SledgeHammer

Mvh  - Stefan -


Horizon

QuoteOriginally posted by SledgeHammer


            Mr Jim: Musbråket?


En svensk uppfann datormusen. Jänkarna snodde idén och vägrade pitala. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names