News:

No significant change

Main Menu

Laga Cougar speedbrake

Started by Bax, September 21, 2003, 20:53:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

Har satt in några bilder på hur jag lagade min trasiga speedbrake på Cougarn.
Klicka in på länken Cougar till vänster !

http://bax.web1000.com

Har även uppdaterat lite bilder under ICP och MFD under simulatorlänken
Obs att min speedbrake infästning var helt paj och ena sidan av "röret" kring switchen var helt lös !
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


TrakDah

Jag har ofta tänkt på detta sen du skrev detta inlägg och äntligen så fick jag ändan ur, och tur var väl det, för som bilderna nedan visar var min platsmoj i 2,5 delar.

Jag har dessutom gjort en annan av familjen efterlängtad mod som jag grublat på ett tag sen slog det mig hur enkelt det egentligen var: att dämpa klick-klick-ljudet för throttlen vid Idle och Afterburner!


Först SpeedBrake-fixen:

1. Här syns hur illa ställt det hela var. 2,5 delar som sagt. Inget som inte lite snabblim grejar :)


2. Här har jag hittat en lämplig penna. Hatten på denna OverHead-penna funkade perfekt. Jag har nu limmat ihop platsmojen från Cougarn och filat/täljt ned de gamla hakarna.


3. Nu provsitter allt på plats. Dogfight-switchen syns som jmf.


4. Här är allt på plats i throttlen. Jag har använt en klick superlim för att hålla speedbrake-switchen på plats.


5. Allt ihopmonterat, se hur fint speed-brake linjerar med texten! (notera att Dogfight-switchen inte heller linjerar helt som den ska, vare sig med texten eller internt inne i spaken, men den rotationen är så liten att jag tror inte krafterna spräcker plasten)




Nu till klick-klick!
Här har jag använt en avklipt bit av en sån där vanlig brödpåseklämma med 2 ståltrådar. Detta sänker klick-plattan tillräckligt för att klickljudet ska dämpas avsevärt. Man kan till del styra dämpningen med hur långt in man skruvar de 2 skruvarna.


Funkar skitbra. Jag har iofs lite lägre klick till Afterburner än till Idle, men det skiter jag i för nu väcker jag inte grannskapet längre!

/TD

F16_Filur

Har äntligen plockat isär trotteln nu, och mycket riktigt var plasthylsan sprucken. Den gick av helt (i två bitar) när jag förde ut den. Det är nu ihoplimmat, men verkar inte göra någon skillnad även om hylsan nu också är vriden åt rätt håll. Det glappande och inexakta känslan är kvar.

Som jag fattar det klämmer alltså hylsan åt om själva switchen och håller denna på plats? För min switch satt inte fastlimmad (eller på något annat sätt) när jag öppnade handtaget. Eftersom hylsan redan spruckit kan den nu inte klämma åt om switchen och måste ersättas eller? Det som ska hända är väl att endast själva tappen på switchen ska röra sig, medan själva switchen ska sitta fast inne i handtaget. Nu verkar alltihop röra på sig, så jag får ingen effekt.

Är det därför du använde overheadpennan TrakDah, för att switchen inte ska flytta på sig inuti? Limmade du även fast hatten mot switchen och hylsan, eller limmade du bara speedbraken mot metallen inuti handtaget?

Bax, din sida verkar inte funka längre, vet inte om du har en ny adress? Jag skulle behöva råd för hur man fixar detta när hylsan redan hunnit spricka.