Kan någon något om Respawn

Started by Roger_G, September 17, 2003, 09:48:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roger_G

Hej behöver hjälp av någon som kan dethär med respawn jag blir galen snart

KeyCat

Underlättar om du kan vara lite mer specifik i dina frågor...

Ett annat tips är att hitta ett uppdrag som gör samma sak och sedan packa upp det och kolla hur det är löst där.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Roger_G

Jo jag har testat det med men det jag menar ar att när man dör så ska man hoppa in i en annan kropp  Eller starta om från början  tex om man vill göra en Lång bana som tar en stund att spela är det ju inte så roligt om någon dör i början  när vi typ är en 5-6 som spelar.   Men är du bra på att göra barnor har du fixat så du respawnar  när du  dör??

Mvh Roger

KeyCat

#3
Det finns flera olika typer av respawn att välja på därav önskan om att du skulle vara lite mer specifik i dina frågor ;)  

Har själv bara använt GROUP respawn och då gjorde jag såhär...

1. Skapa en textfil vid namn "description.ext" i samma folder som din "mission.sqm" fil är i.

2. Öppna den i tex Notepad och lägg till följande två rader och spara...

 respawn = "group"
 respawndelay = 10

Då kommer du att respawna i din egen grupp efter 10 sekunder (om det finns några levande AI kvar i gruppen förståss)

/Christer (a.k.a KeyCat)


>> It's all about teamwork! <<

Roger_G

OK så det räcker att man Skapa en textfil vid namn "description.ext" man måste inte ändra format på den då??? Eller ??

Tack på förhand.

mvh Roger:D

KeyCat

description.ext skall vara en ren ASCII fil. Använd Notepad eller annan ASCII editor för att skapa den.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Roger_G

Jag vet inte va en ASCII fil är vet ju nästan inte va en jpg är ju :)
Men det fixar sig säkert snart hoppas jag  du har inga andra smarta saker man kan ha med i updragen??  är ni många som spelar??? kan man få va med någon gång.


Mvh Roger

Roger_G

OK tack :)  jag kör med några kompisar jag med har oxså ts trro jag har ts2 redan nu faktis och jag har rätt mycket modds :)  Det tycker inte dom jag spela om för dom måste alltid ladda hem dom jag har  va brukar ni köra för modds då??



Roger