News:

No significant change

Main Menu

Ãœber-2 Cougar

Started by Mikke_EAF331, September 17, 2003, 00:14:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mikke_EAF331

Sitter just nu med Cougarn i delar och funderar på hur jag ska åtgärda glappet.
Alternativ 1 som jag har kört med hitills är OH-blad på ett ställe och extra packningar i teflon, men OH biten har nötts upp och jag tycker inte den lösningen är nog bra egentligen.
Alternativ 2 är att jag gör en egen ÃÅ"ber-1 variant och fräser och svarvar på egen hand. Det skulle nog gå bra (förutsatt att jag får låna svarv och fräs som finns i huset på jobbet), men skulle ta en del tid.
Alternativ 3 är (förstås?) att beställa ÃÅ"ber-2. Vilket leder till frågan:
Är det någon här som har testat den versionen, och/eller är det någon som vet vad det skulle kosta?

Just nu lutar det mest åt alternativ 2, men om ÃÅ"ber-2 inte är hutlöst dyr så skulle det kunna vara ett alternativ...
Mikke_EAF331, C.O. EAF

Bax

#1
Sledge har ju Uber 1 och han verkar nöjd, dock inget skydd för dåliga pottar !

Vad innefattar Uber 2, hittar ingen länk till dom som gör den utan bara mail adress ?

Om du väljer alternativ 2 så dokumentera så mycket du kan så man kan få tips om man vågar sig på en egen modd.;)

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Mikke_EAF331

Det står om ÃÅ"ber2 på Cougar World, http://cougar.frugalsworld.com/mods.php#uber2 och i forumet. Verkar som han gör nya delar mellan själva stickan och basplattan. Då får man även Hall-sensorer (som kostar multum tyvärr).
Mikke_EAF331, C.O. EAF

Lama1

Tjena
Efter ha irriterat mig kopiöst på center glappet beställde jag förra året Uber-1 med följden att nämnda glapp försvann och jojjen kändes som ny. Dock kvarstod två andra duktigt irriterande detaljer, de "flata" 12,3,6,9 punkterna och potsen. Detta åtgärdades med Uber-2 som jag naturligtvis också var tvungen att ha. Potentiometerna är som ni nämnde Hall sensorer med ypperlig precision och nada rengöring. Tillsammans med det nya länkaget gör man nu perfekta cirklar i analyzern vilket iallafall för mig var omöjligt tidigare.
Känslan i jojjen förändrades totalt. De numera 4 progressiva fjädrarna är lösare och det är faktisk lite Sidewinder över den. Skillnaden är att den hårdnar till ju längre rörelsen går och som sagt, precisionen är obetalbar. De "flata" områdena är ju naturligtvis borta.
Fjädrarna är av solsängmodell och de knirkade lite i början med detta åtgärdades med några tunna brickor och en minimal klick fett.
Jag har lite svårt att beskriva hur länkaget ser ut så det är nog bättre att titta på bilderna på tidigare nämnda länk. Arbetet är dock första klass med fina ytor och högsta kvalitet på material. Service och supporten som Ian lämnar är också den utan anmärkning.
Det är en rätt dyr rackare men jag ångrar mig inte att jag köpte den. Pris fås på begäran av Ian.

Ha de


Bax

Det finns alltså fortfarande ingen egen Uber sajt ?

vad fick du betala Lama1 ?

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Lama1

Tillverkaren Ian J. ser helst att alla förfågningar om pris går via honom med räkna med några hundar dollar.

En annan review här:
http://www.f4community.com/feature.fc?site_seq=19

SledgeHammer

Jepp, jag gillar min ÃÅ"ber-1 skarpt. Har fortfarande inget problem med potar men ska iaf byta till hall-variant (gör själv - kan själv syndrom =) )

ÃÅ"ber-2 vore ju trevligt men huga vad pengar stickan har kostat efter det... *gulp*
Nej, jag är mer än nöjd efter lite potjobb.
Mvh  - Stefan -


TrakDah

Bara det faktum att han inte anger pris och att du (förmodar jag pga ditt svar) ombeds att hålla tyst om detsamma gör att jag INTE har lust att anlita honom

Dålig säljare, dålig stil (han, inte du)

/TD