News:

No significant change

Main Menu

Demo

Started by TrakDah, August 16, 2003, 09:58:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TrakDah

ha inga förhoppningar om jul, om vi beta-testare får som vi vill.
Däremot borde det inte dröja mkt längre än så heller, så det beror faktiskt på om Eagle får tummen ur och lyckas fixa det vi klagar på mest eller ej.

/TD

Clark

Ny uppdatering:

http://oldsite.simhq.com/simhq3/sims/boards/bbs/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=37;t=001229

Demot kommer nästa vecka, utan att nationaliteten ändras för MiG-29an och loadouten för A-10an, dvs. som demot ser ut just nu. Trevligt!

Winter 2003 betyder senast december, då UBI tyckte det var bättre att ta i lite än att folk skall bli besvikna igen:

http://forums.ubi.com/messages/message_view-topic.asp?name=lomac_gd&id=zvzoc

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Phlerp

Lite tragiskt tycker jag. Nog för att man längtar efter demon, men det brukar inte vara bra för spelet om demon släpps långt innan spelet. Folk hinner installera, spela och avinstallera demon och gå vidare till nästa spel innan den riktiga versionen släpps. Kvar blir då bara de riktigt dedikerade spelarna. Vi kan ju bara hoppas att det inte händer med lomac.

TrakDah

Vet vad du menar, men tror inte det gäller flygsim-folket i lika hög grad som andra spel och särskilt inte i dessa tider då vi har mindre än en flygsim/år om allt vill sig väl...

Sen kan man inte jämföra detta demo med t ex F4:ans som var en ren skräck. Låt mig säga så här: LockOn är idag bättre än F4 nånsin var i Microprose-version.

/TD

TrakDah

Angående Carls påstående att Demot var på väg: Nope det är det inte, det dröjer troligen ett par demo-releaser till för att fixa det jag sagt ovan och lite till.

/TD

Phlerp

Verkar som om både jag och TrakDah fick rätt. Release av demon är uppskjuten till oktober för att bättre stödja det färdiga programmet. Tråkigt att man inte fick någon leksak denna veckan, men jag tror det är bäst för spelet. Och ju bättre spelet säljer desto större chans har vi att få addons.

KeyCat

#14
Men rent ut sagt mycket klantigt av dem att ge sken av att demon skulle släppas förra veckan utan att ha det förankrat i "högre ort". Bara kolla reaktionerna på officiella forumet så ser ni vad jag menar!

Tyvärr tror jag att UBI/ED kommer att förlora på det hela eftersom detta för vissa individer säkert räcker för att "rättfärdiga" en piratkopia när den väl släpps :-/

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

TrakDah

Jag blev som ni såg tagen på sängen av Carls annonsering. Kände helt klart att det inte var färdigt, men tänkte att "vill de släppa den som den är så är det[/] deras problem".

Men ifråga om hurvida det är klantigt eller ej att ge datum så kan jag väl säga så mycket som att efter det att Carl annonserade datumet så hittade yours truly en showstopper... Så det datumet som gavs var vid den tidpunkten rimligt. Men, och detta är det "men" jag låser mig vid mest: Hade det datumet hållts hade demot släppts på nätet lång innnan[/] tidningarna haft en chans att trycka demo-CD, och det hade inte varit bra anser jag.

/TD