F/A-18 Operation Iraqi Freedom

Started by TrakDah, July 29, 2003, 13:42:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TrakDah

Jisses ja, bara titeln...

Nåväl. Laddade hem denna. Jag var en av de som tyckte gamla vektorbaserade F/A18-Korea var halvhyffsat - tills jag upptäckte BUGGEN vill säja

BUGGEN är att programerarna hade missat att använda anfalsvinkelns (AOA) normaliserade värde (dvs utan minustecken) som faktor på friktion/drag.

vid noll grader AOA är friktion beroende på lyft = noll. Men det ökar lika på bägge sidor om noll AOA. Men inte i Koera inte; där minskar friktion mer och mer med lägre AOA, så vid negativ AOA kan man till slut accelerera utan motorkraft i en negativ loop! Snacka om "SuperCruise"!

Denna bugg var med i Korea för 3dfx, Korea "Precision Strike Fighter" för D3D och, ja, i FA18 OIF.

Bortsett från denna bugg är alla dessa spel ganska trevliga faktiskt, men tillräckligt god realism och relativt bra flygmodell.

Sen finns ju ett antal andra buggar, som att planet absolut måste explodera vid katapultsutskjutning (även parkerad på banan), och lite till, men vafan, lite får man tåla.

Men BUGGEN tål jag inte, speciellt med tanke på hur enkelt det är att fixa den och att de inte gjort det på 3 försök.

Måste jag säga att den e avinstallerad och bin/cue slängd?

/TD