Tips på bra missions för mindre Lan?

Started by Fozz, July 21, 2003, 16:55:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Tour of Duty är ett säkert kort eftersom den är så slumpmässig och innehåller många valbara objectives. Senaste versionen är 0.98.

Inga problem om du vill ha den Fozz men eftersom den fortfarande saknar README.TXT och breifing (detta är anledningen till varför den än så länge bara finns tillgänglig för NOSIG'ar) kanske du skulle lira en runda med oss någon kväll så du får reda på vad man kan göra etc.

Sen har ju DZ redan nämnt ctrl's nya uppdrag med Group Link II scriptet ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Assassin

...Eller så kan man vänta på att den helsvenska kampanjen Operation: Flashpoint - Operation Österled släpps. :D

Den kan spelas i både singleplayer och multiplayer och varenda uppdrag har randomizes för att man inte ska få precis samma gubbar mot sig på precis samma plats. Kräver som vanligt Resistance och 1.91 patchen + Swedish Forces pack. (plus en Leopard 2, (strv 121/122 saknas ju desvärre i SFP) men den följer med i downloaden när den släpps.)  Att ha svenska röster är också ett plus... gör det hela super. :D

Det är min LAN grupp, Blå Brigaden, som står för kampanjen och ett par teaser-uppdrag ska nog komma upp på nätet om någon vecka. Arbetet är i full gång nu när jag har semester.

Kan ju tillägga att jag lagt in lite kul saker som att på ett uppdrag där man är på väg norrut så ser man en svensk helikopter starta från basen och flyga västerut. På nästa uppdragsbriefing så står det att man rekognoserat åt just väst med helikopter... så att man är lite förberedd.. realism och ett tidsschema som inte hoppar runt som en jojo är ju att föredra. :)

Edit: just det ja... Release date om 3-4 veckor. :p
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Shar

Hoppsan hejsan här händer det grejer!

Assassin; Vi har månget nya saker på g tills SFP 4.0 - Vore kul om vi kunde ha lite utbyte av information. Skulle nog gynna oss båda.
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.


KeyCat

Det låter super Assassin :D

När vi ändå spekulerar framåt i tiden kan jag säga att jag filar på ett script som gör att fiende AI'n får bättre hörsel och reagerar på skottlossning (olika vapen hörs olika långt). De spanar åt det håll ljudet kommer ifrån och ibland avviker de från ordinarie waypoints och avancerar i ljudets riktning.

Scriptet funkar bra fristående men målet är att sy ihop det med Group Link II scriptet och om jag lyckas så kommer höstens MP att bli än mer givande :p

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

granQ

behövs bara en ö fattar inte att ingen lärt sig ännu. Vi i SFP skulle kunna hjälpa till göra objekt, ska personligen göra en vägskylt (sån där blå ortskylt) så fort jag får min kamera. Men som shar redan nämnt men jag vill påpeka själv så är jag för att även om man är "fristående" så söker man samarbete med olika grupper.. tex kanske vi kan försöka fixa en strv122 och sådär. Har nära samarbete med swiss mod och dom har en leo, behövs lite nya texturer till den kanske.. sen får jag väl säga att jag ingen pansar expert och vet finns några i vårt team som inte gillar den leo:n men det finns möjligheter iallafall.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Assassin

Just nu slåss jag med scripts... har en guide med kommandon till Resistance men jag får inte vissa saker att fungera, såsom att AI soldater ska sitta ned. De vägrar. Flertalet kommandon jag provar händer det ingenting med. : Fast jag är nöjd med det jag har åstadkommit hittills.

Angående strv 122 så finns det en jättebra tysk Leopard 2 som har kamouflage nät som textur, det enda som inte passar in där är järnkorset de har på sina stridsvagnar och att besättningen har tyska uniformer. tur nog har jag inte gjort några uppdrag med pansar i ännu utan hade bara den som test objekt i ett LAN uppdrag. :D
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Fozz

Tackar för svaren. Vi ska nog testa BAS på nästa drabbning.
Väntar med spänning på dom där scripten också.
För övrigt funderas det hejvilt på att börja spela Flashpoint på "riktigt", med Paintball ute i skogen.
Tvångsrekrytering på kontoret är i fullgång, så långt är vi 4st. Blir man minst 8-10 pers så kan det nog bli kul faktist.
Dags o spara ihop till ett lass handgranater och en M4 eller MP5 paintballmarkör.

Alla generaliserar...


Dubble0zero

Inte paintball... Airsoft ska det vara... Mycket roligare och mer verklighetstrogna vapen... ;)
...000... =)