News:

No significant change

Main Menu

Alltid en början

Started by josh, July 15, 2003, 19:29:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

josh

Tjo. Har sågat och skruvat lite och har fått en halvfärdig stomme till min cockpit. Använder xfligt.de 's utmärkta ritningar. Finns lite kassa bilder på http://home.swipnet.se/bovik/pit/ tagna med en P800.

Ska förhoppningsvis fixa en glare shield i veckan och skruva ihop resten, sen är det bara att börja sätta in knappar :D

/Josh

Bax

Mycket bra Josh !
Vilket kanon ställe du har hittat att bygga på med såg och allt.
Jag ser att du har förenklat herr SchmittÃ,´s center console lite.
Vad använder du för trä, det ser inte ut som plywood ?
å du, akta fingrarna !
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


weezer

Herr Pegasus kunde inte vara stoltare!! Bra jobbat..är det MDF du använt som material??
Sitter själv i en sån rackare..men trot eller ej..när panelerna är lödda..funktionen där..vill man bara LÄNGRE!! Jag har börjat bygga en Wombat pit...med aluminiumskal, avgjuten Glareshield, laserskurna 3-d MFD/ICP, En extrem mod till cougar'n för att få ÄKTA känsla i throtteln, (vertikala vinkel lägen för AB/idle/cutoff)..Cougar stickan integrerad i vänster panelen..dock inte upp höjd..Skall dokumentera HELA processen, och försöka illustrera lösningarna på bästa sätt...

Fridens Kapsyler..
Weezer:)
HOTAB - Hands On Throttle And Beer

josh

Jopp. MDF är skitskoj att hålla på med, enkelt som fan att hantera. Allt sitter ihop med lister i björk-plyfa. Har förresten snickrat klart hela skiten nu, glare-shielden är på plats. Nu återstår bara en ACES II stol som pricken över i't. Men jag tror att jag ska fixa lite knappar först. Får förhoppningsvis en digitalkamera nästa vecka, slänger upp lite mer bilder då :)

Ang. plåstren på händerna... Tappa aldrig en stål-linjal på en sågklinga som snurrar me full fart, men om du tappar den, se för fan till att du inte försöker ta den, utan dra åt dig händerna ;)

/Josh

Obizzz

aj aj aj :)

snyggt bygge förresten!
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Bax

Ahaaa.. du har uppdaterat bilderna.
Hur mycket av interiören tänkte du göra interaktivt ?
Jag provade backlighten på min första helt kompletta panel "Manual Trim" igår.
Fick vänta till det blev mörkt - det såg snyggt ut dock verkar det omöjligt att få samma kontrastskillnad mellan text och bakgrund som i verkligheten. Dessutom så använder jag billiga lysdioder och inte reallife dyr variant. Jag fick specialbeställa gröna lysdioder med lys vinkel + och - 90 grader. Jag skall uppdatera min sajt när jag tagit några bilder.
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


josh

#6
tjo. Har nya bilder ligger och väntar på hd:n. Har dock inte fått mitt vdsl än så jag kan inte ladda upp dem. Jag sitter f.n. och löder för glatta livet. Tanken är att till en början ha mfd'erna och en icp interaktiv. Även de mest använda knapparna runt omkring, typ LASER ARM, HUD Brightness och landing gear så klart :)

Jag har dock inte köpt några knappar än, trots att jag har ELFA kanske 500 meter hemifrån. Har 3 veckors semester med början nästa vecka, så det kanske blir en tripp dit någon regnig dag..