News:

No significant change

Main Menu

X-Key Projektet.

Started by Maverix, July 15, 2003, 08:59:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

Det blir ingen El-film tillenbörjan, har köpt en massa lysdioder som jag först tänker testa med.
Har lödat och jobbat som en tok på all ledig tid och inser nu att min setup inte kommer att bli helt klar till LAN. Därimot så kommer jag nog att kunna ha ICP, MFDÃ,´s och trim färdiga och fungerande.

Jag har också upptäckt att om jag får ihop alla paneler efter mina riktlinjer så kommer inte 128 switchmöjligheter att räcka och jag får antagligen använda mig av toggle layer funktionen för vissa saker. Mitt förslag till Sim & View panel tar betydligt mer switchar i anspråk.
Maverix: Mycket bra idé att lägga ut HSI Heading och Course på knappar !

mvh
baX
Bax
87th Stray Dogs VFW



weezer

Tjenare!
Undrar om du hittat dina knappar till ICP'n på ELFA, och om du kunde bjuda på artnr.
Har precis fixat cad ritningar på icp'n och skall till att skära...Förresten..yttermåttet på knapparna vore oxå kul att veta...
Tack
Weezer
HOTAB - Hands On Throttle And Beer


Bax

Vicken kamp!!!
Har jobbat stenhårt och om inget oförutsett dyker upp så kommer jag att ha fungerande ICP, MFDer samt trim till LAN.
Har löst alla problem utom dom runda knapparna till ICPn. Har några oprövade idéer.

Jag är riktigt stolt över min ICP som på ett kretskort (skalenligt format) innehåller 36 switchmöjligheter samt 8 st bakgrunds lysdioder samt elektronik för switch lysdioder.

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Maverix

#21
 Låter bra Bax, kul. När det gäller de "runda" knapparna så hittade jag inte några lämpliga knappar till detta själv, prova:
http://international1.farnell.com/SE/Welcome/welcome-frame-unregistered.jhtml

Håller just på att skissa på en ny kretskorts layout till mitt bygge, (då det endast är en prototyp) meningen är att etsa ett kretskort i ett enda stycke. Ska sedan göra en ny panel, då jag misslyckades lite med håltagningen till knapparna på den nuvarande.

När LoMac sedan kommer så är meningen att göra en helt ny panel som jag snabbt kan skifta mellan genom att helt enkelt skruva av F16 panelen och skruva dit en A10, F15, Su2x/3x panel.

Maverix

:)