Pysselkväll?

Started by ft, March 25, 2002, 17:49:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

När en Cougar snart står i var mans hem och många tydligen funderar på att bygga pedaler kanske det är fler än jag som börjar fundera på hemmacockpit?

Jag såg en ritning på nätet för ett tag sedan på en cockpit som man kunde bygga av två spånskivor. Det fina i kråksången var att ingenting var hopskruvat utan allt byggdes ihop genom att delarna passades ihop med hjälp av insågade skåror. Kort sagt, hela cockpiten kunde demonteras i en handvändning och bli en platt hög spånskivebitar lämplig för transportering i bil, för att gömmas under en säng eller ställas mot en vägg.

Tanken jag lekte lite med under hemresan var att samlas igen och på något sätt låna/hyra en lokal med bandsåg, sticksåg och kanske även målningsmöjligheter och snickra loss. I mån av tid kunde vi även titta på pedalbyggande.

Det vore läckert att sitta tillbakalutat i den klassiska Martin-Bakerställningen och flyga, gärna med en subwoofer på raketladdningens plats!

Finns intresse?

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

SledgeHammer

Ãâ€"hh... är inte ACES II tillverkat av "BFGoodrich Company" som köpte det av Boeing 1999 eller 2000?
Mvh  - Stefan -


SledgeHammer

Men tanken är helt OK, jag har pysslat med idén ett par år nu men inte kommit till skott än. Har lite planer på ett system för switchar mm.
Mvh  - Stefan -


Weas

Att vi skapar en ny rubrik för Hemma kockpit diskusioner!

Det finns mycket där att diskutera o tipsa om!
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


ft

Aces II? Kanske det... men vem bryr sig om hur det känns att sitta i en sådan? MB är det i alla riktiga flygplan. Vad det är i de andra som inte är Gripen... pfft! :D

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

SledgeHammer

Jag glömde. Vårt "svenska" flygplan... *pffft* =-Þ

Sen råkar jag gilla lutningen på ACES II i en F-16, känns naturligt att sitta i dom helt enkelt.
Mvh  - Stefan -


SledgeHammer

Just det, det var iofs McDonnel Douglas som utvecklade ACES II en gång i tiden. Rätt ska vara rätt =)
Mvh  - Stefan -