News:

No significant change

Main Menu

Vill ha...

Started by Phlerp, July 01, 2003, 10:37:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Phlerp

http://www.vrealities.com/igsvga.html
Om man inte var en fattig student så är priset nästan överkomligt.

Jotte

Om det funkar som utlovat så "släng dig i väggen TrackIR" :D

SledgeHammer

Nu får Horizon anledning att gnälla på mig igen ( :p ) men för att bespara er eventuella utlägg och besvikelser...

Jag har testat dessa "all new" i-glasses. Fast i det äldre utförandet. Dock samma specifikationer och de är inte alls så kul som man kan tro. Till video för att ligga i sängen och slappa samtidigt som man ser på en schysst DVD så är de utmärkt men till att spela spel (flyga då...) säger jag bara glöm det.

Den dagen som ctrls önskemål är uppfyllda så tror jag att upplevelsen blir trevlig men det är den definitivt inte idag.
Mvh  - Stefan -


Horizon

Se, där blev ni nedtagna på jorden igen. Sledge tar fram släggan och bankar lite vett i oss när vi hoppas för mycket. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Jotte

Fråga till Herr Slägga, var det en variant med gyrotracken du testade? Om så, hur upplevede du den biten?

SledgeHammer

Nej, gyrotrack testades inte, men det fanns ett headtrackersystem på de i-glasses jag testade och den fungerade faktiskt riktigt bra. Man kunde justera det mesta och den var lätt att vänja sig vid. Kunde jag få enbart den headtrackern så, jatack!

Nu har jag inte prövat på Track-IR så jag kan tyvärr inte jämföra...
Mvh  - Stefan -


SledgeHammer

Horizon: Om du vill ha en fräck enmans-"projektor" så köp! För video (som alla de där 800x600 faktiskt är till för oavsett vad de säger...) så funkar de kalas. Då kan du ju sitta i soffan och försöka se dig om efter alla ljudeffekter i filmen och störa dig på att bilden inte panorerar med...! =)

;-)
Mvh  - Stefan -


Phlerp

#7
@Sledge: Jag är lite intresserad av vad som egentligen gör att det är så dåligt. Är det upplösningen? Och isf är det värre med den upplösningen i de här "glasögonen" än om man har samma på skärmen?