News:

No significant change

Main Menu

Grafikkortsminne

Started by TrakDah, June 26, 2003, 11:20:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TrakDah

Vill påpeka en viktig sak ang hur LockOn funkar tekniskt.

Jag vet inte bakgrunden, eller detaljerna i tekniken, kanske nån här kan förklara för mig, men...

Man nästintill måste ha 128MB-kort, annars får man (som jag med mitt 64MB ti4200) hutlösa perioder i spelet med otroligt låg fps. Det är nåt med "texture trashing" som jag inte fattar, men det är den förklaring vi fått från ryssland.

Moa: ett ti4200 à 64MB ger samma fps som ett motsvarande med 128MB, men 64MB-kortet ger perioder med låg fps. Nåt tekniskt är det...

Så se till att köpa ett GF2 med 128MB minst (ja, det funkar finfint på GF2!)

/TD

griffin

Vilken tur att man beställde ett radeon 9700 pro då :D

Texture trashing... jamen det handlar väl om att det är många och stora texturer som slåss om utrymmet på moderkortsminnet. är det för lite måste de skyfflas in och ut från grafikkortet och bara det tar resurser. Sen blir minnet fragmenterat vilket jag gissar resulterar i sämre prestanda.

Är det nåt vi haft problem med så är det sånt. Vi använder många och stora texturer
snappahead

khalifa330

Det verkar som att man kanske kan köra detta spel ändå,
jag fick ju förklarat för mig tidigare att grafikmotorn i Lock On liknar Flankers dvs att ju mer objekt det är i uppdraget desto mer datakraft krävs det.

Dessutom börjar Grafikkorten som kostade 3000-4000 gå ned i pris ner till 2000 strecket det är bra för oss "fattiga" Lockon entausiaster (osäker stavning).

Och de som är fattigast måste ändå vara de som inte har råd alls att köpa ett nytt grafikkort.

Demot till detta spel kommer nog räta ut många frågetecken angående FPS och annat.

Fly Low, Hit Hard!