Author Topic: Givande online  (Read 1444 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 923
    • ICQ Messenger - 8769686
    • View Profile
    • Email
Givande online
« on: June 25, 2003, 11:25:12 »
Måste säga att det var mycket roligt att delta igår på Ctrl´s server.
Det hela blir betydligt mer givande med radio kommunikation. Med lite mer träning och organisation typ som vi kör i Falcon så blir det suveränt.
Fortfarande så irriteras jag av lags och det skulle vara intressant att se om det funkar bättre i LAN.
Att köra utan "stalls and spinns" är ohållbart i längden men roligt för träning.
mvh
bax
Det var oslagbart att höra Ctrl´s Stuka sirén över TS då han sände under sitt dyk
Bax
87th Stray Dogs VFW


Bax

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 923
    • ICQ Messenger - 8769686
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Givande online'
« Reply #1 on: June 25, 2003, 13:13:11 »
datorn jag använde online igår var en P4 med WinXP och 256 MbRAM GF4 128Mb, när jag idag provade att köra några complete missions själv så fick jag samma typ av hangups ?
dvs när det verkligen gällde tex groundstrafe så kunde spelet låsa sig för att lossna ibland 10 sek senare under denna tid så fortsatte simuleringen så när det hela släppte så kunde man vara varsomhelst i 3d världen ?
Det verkar alltså på denna maskin inte ha så mycket med online anslutningar att göra.

Har någon samma erfarenheter ? kan det vara för lite RAM?
Har nån haft problemet och tweakat sig förbi det ?

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Wasp_EAF331

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 75
    • MSN Messenger - Wasp_EAF331
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Givande online'
« Reply #2 on: June 26, 2003, 09:35:45 »
Mera RAM ;)  ett minimum är 512 men 1024 är inte helt fel :) När det kommer till lag fria servrar så vet jag att EAF331 Mas har en av dom bättre kanske han kan komma med några tips ? Att köra bara med orginal skinns är ett av dom, skriv in detta i brefingen.. Sen så kan man nog ta en titt på IL-2 setup och tweaka lite där samt att dra ner ett hack på maskinvaruaccelerationen för ljud.

 Sen så tycker jag att du har fel ctrl när det gäller stall o spinn men det är ju upp till dig, ta en tur i en tidig Mig så få se.. Sen en grejj till bara jag tycker det är synd att ni inte kör via HL Varför??? Jo där finns de bästa spelarna och de flesta, jag har råkat ut för att blivit skjuten på av egna varje gång jag besökt någon av era servrar och det suger BIGTIME !! Detta händer väldigt sällan på HL samt att det finns FÖR FÅ DF med Script ;)

Bara några reflektioner MVH EAF331_Wasp

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Replying to Topic 'Givande online'
« Reply #3 on: June 26, 2003, 18:09:32 »
Japp det var super! Om jag uppfattade ctrl rätt så blir det combat ikväll igen ;)

Som Wasp säger så tror jag också att 256MB är nedre smärtgränsen för FB. Har själv bara 256 MB och får enstaka 10-30 sek långa pauser men annars funkar det fint.

@ Wasp: Vet att många av IL2 piloterna hänger på HL men måste säga att jag kan inte med HL's användargränsnitt och det brukar vara ganska gott om piloter på ASE också och det är betydligt enklare/trevligare IMHO. Kan man inte få servrar att dyka upp på både UBI, ASE och HL samtidigt?

Vad det gäller stall & spin frågan så är jag fortfarande i valet och kvalet. Vill helst köra med den påslaget men innebär det att vissa plan är "orealistiskt" känsliga så är det OK att köra med den av. Men kanske det mest handlar om att man måste flyga olika plan på olika sätt?

Vad vet jag.....jag har aldrig flugit ett plan och än mindre en WWII kärra så jag lyssnar givetvis på de med riktig erfarenhet bakom spakarna :p

/Christer (a.k.a KeyCat)

« Last Edit: June 26, 2003, 18:55:07 by KeyCat »
>> It's all about teamwork! <<