News:

No significant change

Main Menu

Hur trim fungerar

Started by ft, March 21, 2002, 14:20:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

#24
Det är klart att man rycker lite extra i spakarna när man flyger manuellt :-)
1500 av mina 3500 flygtimmar har jag flugit utan pax och autopilot och njutit varje sekund. På min skola i USA så hade vi en Beechcraft där alla pax stolar var bortplockade och då brukade vi turas om att krypa bak och levitera i 0g i en kastbana tills motorn la av (vanlig flotörförgasare klarar inte 0g så bra - det var likadant för många WWII fighters).
Ett annat sätt att liva upp IFR flygningar var att inleda sjunk till ny flygnivå med en go tunnel roll.

När jag gjorde min uppflygning för instrumentflygning tillsammans med en ex USAF examinatör så avslutade han det hela med att säga "Good job - my controls" därefter drog han direkt så många G att mitt huvud slog i knäet och genomförde ett befriande program i avancerad flygning - tilläggas kan att han skrattade ljudligt och tuggade tobak genom hela programmet och detta efter att jag hade svettats igenom en timme bara på att "flying the numbers"

Bax




Bax
87th Stray Dogs VFW


Mr Jim

Bax> Satan så läckert. På ett ungefär hur mkt fick du pejja sammanlagt för all utbildning i USA? Hur löste du det med green card osv? Delas dom inte ut "random" så att säga. Jag är nämligen nyfiken :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Weas

QuoteOriginally posted by Bax


När jag gjorde min uppflygning för instrumentflygning tillsammans med en ex USAF examinatör så avslutade han det hela med att säga "Good job - my controls" därefter drog han direkt så många G att mitt huvud slog i knäet

:p
Inte beredd huh?
LOL
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


Jotte

DÃ¥ fick du snabbt visa att du var "in ctrl".....:D

Bax

QuoteOriginally posted by Mr Jim


            Bax> Satan sÃ¥ läckert. PÃ¥ ett ungefär hur mkt fick du pejja sammanlagt för all utbildning i USA? Hur löste du det med green card osv? Delas dom inte ut "random" sÃ¥ att säga. Jag är nämligen nyfiken :)

Det var dyrt och då låg dollar på strax över 6 kronor.
Bara skolavgiften inklusive 1500 flygtimmar cirkus 45000 USD
Det behövs inget greencard för att studera utan skolan skriver ut ett studievisum (finns lite olika sorter oxå sådana man kan jobba på).
En kapten på mitt jobb har en mycket bra hemsida om flygutbildning och om att jobba som pilot - check it out!

http://www.abc.se/~m9963/crille.html

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW