News:

No significant change

Main Menu

Hur trim fungerar

Started by ft, March 21, 2002, 14:20:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

För er som inte följer SimHQ så har jag smackat ihop en applet som visar principen bakom hur joystickposition och trim omvandlas till spakläge i simulatorn.

Den är dock skriven i Java v1.4 så den kräver Netscape 6.2 eller Explorer 6 (tror jag det blir). En version som går att köra i äldre Javamaskiner är på G!

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

loke

Det fungerar utmärkt i Exploder också. Se bara till att ni installerar Java plugin, den installeras tillsammans med J2SE som kan laddas hem från denna URL: http://java.sun.com/j2se/1.4/download.html

Ladda hem JRE om ni vill ha en liten download. SDK innehåller även kompilator mm.

Mr Jim

Jävligt snygg må jag säga. Visst har du Oleg Maddox email?
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

radek

halloj ft.
Snygg applet!
eftersom jag inte är lika kvick att förstå nu i mina gammla dar :) undrar jag storyn bakom detta?
Är det hur du skulle vilja trimmen ska fungera?


Jotte

#4
Kan inte se den men jag tar ert ord för den är illustrativ. :)

[edit]
Nu har jag installerat och startat om datorn så nu ser jag dem. :) Ska leka en stund med den lite och fundera lite. ;)

ft

Bekräftas... eeeeh.... </LAN-mode> Jupp, det är hur det fungerar IRL och hur det borde fungera i Il-2. Il-2 verkar snarare fungera enligt principen att det lägger på spakkrafter när man trimmar vilket ger en del bakvända resultat.

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

ft

Mr. Jim, nej, har faktiskt inte hans e-mail. Han brukar visserligen följa SimHQ-boarden men det vore nog värt att skicka länken direkt.

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Mr Jim

Ft...skicka ett mess eller email till Jotte...dvs Jörgen Torgersson..du borde verkligen snacka lite med Oleg..Jörgen har mkt bra kontakter med Olegs gäng :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com