News:

No significant change

Main Menu

F-16 över Sverige

Started by Bax, June 14, 2003, 10:49:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

Igår var jag på väg ner till ARN från SFT (Skellefteå) och mötte Belgian airforce på väg norrut.
Jag antar att dom var på väg mot Luleå - jag hoppas nån NoSigÃ,´are kan rapportera - gärna med bilder !

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Swede

Jorå... det en Belgisk F-16 som flög i Luleå idag. Tyvärr tog jag inte några bilder. Personligen tyckte jag att de gjorde en bra show. Den finska F-18 var något blek men en väldigt kort uppvisning, de måste ha rest ned och gjort shown å ändå ha bränsle kvar till hemresan.

Vart impnerad av Lansen, Drakens, F-16, Gripens och viggens show.
Synd bara att Mustangen och Tornadon inte körde sina program.  

Mikke_EAF331

#2
Inte vet jag om F-18's uppvisning var så tokig, men nog tyckte jag ändå Gripen imponerade mest. :)

Synd vi inte fick se Tornado och F-15 i luften, och vad hände med Mustangen? :-/

Tyvärr inga bilder, men en annan EAF'are hade med sig sin digitalkamera (med för lite batterier) så förhoppningsvis postar han något från Luleå.

Tyvärr flög inte 331 uppvisning med sina F-16, dom gjorde en grym uppvisning med två plan i Ö-vik för två år sedan. :D

Förresten, man såg att Jaguar är en engelsk kärra, den stog och läckte på plattan, åtminstone mot slutet. :p
Mikke_EAF331, C.O. EAF

zebra

Bra BEQ,,, mera sånt. Det är kul att höra real life skvaller om andra FV och deras flygar o maskiner. :)

z.

Bax

Kul läsning
BEQ: du tog inga roliga bilder som du kan förmedla ?
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW