Titta vad jag hittade...

Started by Dubble0zero, June 08, 2003, 16:04:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dubble0zero

Det här verkar intressant, det måste jag nog undersöka lite närmare efter semestern...

Jaja, nu försvinner jag i en vecka ungefär... vi hörs senare allihopa... ;)
...000... =)

Jotte

Du måste vara medlem i en online skvadron (som registrerat sig) för att kunna flyga där om jag inte minns fel.
VOW och VEF är liknande skapelser.

Dubble0zero

Jaha... måste man vara medlem i nåt, då kanske det inte var så kul längre... jaja..
bra att servern och scriptningen funkar... det ska bli kul att komma tillbaka och kriga lite sen... ;)
...000... =)

KeyCat

#3
Dessa "virituella krig" är klart intressanta och skulle vara skoj att prova på nån gång. Det som däremot är ett minus enligt mig är att alla verkar köra "Full Real", dvs utan padlock, labels osv. vilket leder till att alla som inte är födda med 3 armar eller investerat i en TrackIR har ett stort handikapp ;)

Som jag nämnt i andra sammanhang är jag allt för realism, dock inom rimliga gränser... Att ta bort tex padlock i en flygsimulator är i min mening att göra saker och ting svårare och mindre realistiska för vi sitter trots allt framför en 15"-21" 2D skärm med betydligt mindre upplösning än vad verkligheten erbjuder och en riktig pilot har dessutom både djup- och perifieriseende plus ett par andra sinnen till hjälp när han/hon flyger. Många tycks dock blanda ihop "realism" med "maximal svårighetsgrad" :-/

Orsaken att jag föredrar friendly labels är att det framför allt främjar och underlättar teamwork. Annars är det svårt att hålla ihop med sin wingman när det hettar till och en massa dyrbar tid går till spillo för att fråga vem som är vem etc. istället för att flyga taktiskt som jag misstänker riktiga piloter gör/gjorde...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<