News:

No significant change

Main Menu

Hjälp med FB Daemon

Started by KeyCat, June 03, 2003, 23:31:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Jag och ctrl försökte få igång FB Daemon ikväll men vårt resultat var inte så lyckat :-/

Någon här som har erfarenhet och kan hjälpa till så vi får igång =mxtx= eminenta kampanj?

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

#1
Efter lite mer efterforskning visar det sig att det finns hopp! Problemet med att kartorna inte laddas korrekt, det som vi upplevde igår, var tydligen ett känt problem som skall vara åtgärdat i den nya versionen av FB Daemon.

Har precis hämtat hem och installerat den nya versionen och i bästa fall fungerar allt som det skall nu... I sämsta fall hänger det ihop med att jag har för lite RAM i denna burk och då får vi vänta tills jag skaffat mer eller om någon annan kan agera host.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

#2
Lysande ctrl! Räknar med en test ikväll för att se så att allt fungerar som det skall nu. Om så är fallet ZIP-ar jag ihop filerna imorgon så fixar vi över dem till dig...

Finns tom möjlighet att det går att hosta fler än 10 stycken på den. Det jag förstått är att de som hostar på en separat burk kör med ljudet avstängt, IL2 FB i 640x480 fönster och med all grafik nedsatt till minimum.

Hade varit skoj att få igång 16 vs 16 spelare :p och man önskar att man hade obegränsad budget så man kunde ha en bra dedikerad server på en fet lina för både FB och OFP stående.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

grrrrr, förbaskat retligt när det strular och precis när servern blivit full :-/

Kan mest troligt vara två saker som orsakade problem ikväll...

1. Min CPU/GPU som var väldigt varma orsakade hängningarna men efter jag tagit av plåtarna och satt in en extra (dock liten) fläkt borde det bli kallt nog? Har inga värmeproblem annars...

2. Att den nya versionen av FB Daemon 1.40s av någon anledning inte gillar min burk?

ctrl om du installerar IL2 FB och A.S.E på din bärbara så skall jag ZIP:a ihop uppdragen och det andra du behöver och hjälpa dig konfigurera FB Daemon.

Skam den som ger sig :p

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

FB Daemon fungerade ju ypperligt när du hosta med separat burk igår ctrl och det blev extra skoj när Fluff joina vår sida och vi fick igång lite team work :p

Var lite skeptisk först eftersom den bara hade 256 MB RAM och XP är ju känt för att sluka minne men med lite tweakning tror jag tom att det går att vara fler än 10 på den. Kanske läge testa med plats för 12 + servern lite senare idag eller imorgon?

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<