Author Topic: Favorit flygplanstyp?  (Read 4107 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Replying to Topic 'Favorit flygplanstyp?'
« Reply #8 on: June 03, 2003, 15:48:51 »
Quote
Originally posted by Obizzz


             du tänker på Fokker Dr.1 :)


Jaaa, kanske var det så planet hette... eller var det inte Dr.2? :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mr Jim

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1599
    • ICQ Messenger - 4575614
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Favorit flygplanstyp?'
« Reply #9 on: June 03, 2003, 19:47:56 »
KeyCat>jag gillar P-39:an också, den kan vara ruskigt snabb och har en hyfsad chans tidigt i kriget mot tysken. Man kan glädjas åt att den blviti betydligt "snällare" än vad den var när IL-2 precis släppts, ugha :)

Men jag håller med dig, stor kanon...trevligt..har dock inga direkta flygtips, brukar köra boom and zoom med den mest. Men jag är inte lika säker på handen för att använda de stora kanonerna med så lite ammo :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

granQ

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1109
    • View Profile
    • Anrop
Replying to Topic 'Favorit flygplanstyp?'
« Reply #10 on: June 03, 2003, 23:44:12 »
P47-D27 eller vad den heter kör jag mest nu (det lilla jag nu spelar) och har väl främst med att det är kärran med stort K i 3:e (gruppen jag flyger med rent officielt.. fan vad lite jag lirar nu för tiden) den är väldigt bra enligt mig, kör oftast luft-mark roll och p47 kan ta bra med bomber/rakter eller extra anmo till ksp. Den är dessutom snabb och är man jagad av en bf109 så bara dyka på så mycke det går.. den ska vara snabbast. Jag inte så bra i dogfight så jag flyr oftast. Nackdelar är att den stallar rätt lätt, bra att man rätt snabbt kan fixa det (brukar  rolla ett halvt varr och sen trycka planet uppåt.. don't ask) och så är kompassen lite dålig men man kan se vad det står dock jobbigt.

Tänkte satsa på bli fulllärd bombare men inte lyckats ännu.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

blh

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 36
    • ICQ Messenger - 12342472
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Favorit flygplanstyp?'
« Reply #11 on: June 10, 2003, 11:49:24 »
Alltid gillar man Yak-3'an på grund av den starka motorn och att den klarar mycket höga belastningar utan att falla av i spin vilket andra gör t ex P-47an.

Jotte

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2268
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Favorit flygplanstyp?'
« Reply #12 on: June 15, 2003, 16:27:25 »
Mersu!  När man en gång fått in henne i blodet är det kört! :D
(Med Mersu avses Messerschmitt Bf 109G-2 och G-6 i Finska flygvapnet)

Mags

  • Newbie
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
Replying to Topic 'Favorit flygplanstyp?'
« Reply #13 on: June 25, 2003, 19:37:02 »
Tjena!

Jag håller med Jotte....Me 109:an är fin. De tyska planen är lite svårflugna men när man väl behärskar dem är de så mycket mer givande.

Online brukar jag hålla mig till Me 109 G-10. En riktig tigrinna. Ligger högt uppe och spanar...ser ett byte...och...ZOOOM...dyker och gör slut på ännu en ryss!

Horrido!


Mr Jim

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1599
    • ICQ Messenger - 4575614
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Favorit flygplanstyp?'
« Reply #14 on: July 13, 2003, 12:25:27 »
Det ska bli intressant med patchen om de kan få till CEM ordentligt, tror de tyska planen kommer bli sweet då ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

efilur

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 12
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Favorit flygplanstyp?'
« Reply #15 on: August 01, 2003, 12:04:40 »
Du har samma eldkraft i F4:an, g2_an stiger dock mycket bättre men kurvar sämre. Dock kurvar den bättre än de här värstingkärrorna G6AS, G10 och K4, men har ju svagare ksp samt sämre stigförmåga. Det ultimata vore att få G2 med 13mm ksp. Hur du än vänder på det kan du inte vinna en kurvstrid med G2 mot de ryska kärrorna, men det är mer möjligt med F4 och definitivt med F2. Så du har att förlita dig på b&z eller energy, och där är de sena 109:orna ändå vassare.

Mk108 kanonen var egentligen en väldigt lätt konstruktion, jag undrar hur mycket skillnad det gör. Det är synd man inte kan välja 20mm i de sena 109 i alla fall, som i verkligheten. Och även kunna få mk103 i K4.


Quote
Originally posted by bALoO


             Personligen gillar jag 109-G2 bäst då den enligt mig har en bra mix av eldkraft och motorstyrka. Visserligen är det trevligt att kunna trycka i en Mk 108 i nosen men jag tycker nog att den förlust i flygegenskaper som detta medför är större än vinsten av att ha en 30 mm kanon istället för en 20 mm.
"Vi ska sälja stridsflygplan, om det så är till djävulen själv!"