Author Topic: Favorit flygplanstyp?  (Read 4106 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Assassin

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 464
    • ICQ Messenger - 404730
    • View Profile
    • Blå Brigaden
    • Email
Favorit flygplanstyp?
« on: June 02, 2003, 13:02:01 »
Nå? Vilken eller vilka är era flygplanstyps favoriter?

Själv har jag utvecklat en förkärlek till FW-190 (är det rätt nummer? Kan inte kolla vid detta tillfälle..) där det känns precis som handen i handsken. Full kontroll.

Fast har en känsla av att jag kommer gilla Stukan... :D
« Last Edit: June 02, 2003, 13:04:45 by Assassin »
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Dubble0zero

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1257
    • ICQ Messenger - 174683488
    • MSN Messenger - Dubble0zero
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Favorit flygplanstyp?'
« Reply #1 on: June 02, 2003, 15:17:12 »
Jag har nästan bara kört ryskt än så länge, men YAKarna känns bra, fast jag är inte så effektiv med de...:-OO

och föresten, 190 är rätt nummer...
« Last Edit: June 02, 2003, 15:17:44 by Dubble0zero »
...000... =)

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Replying to Topic 'Favorit flygplanstyp?'
« Reply #2 on: June 02, 2003, 15:46:38 »
Min favorit är den där dreideckern der Rittmeister flög under WW1. Den plockar lätt ner det mesta i en seriös dogfight!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Obizzz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2971
    • MSN Messenger - martin@martinoberg.se
    • View Profile
    • www.martinoberg.se
    • Email
Replying to Topic 'Favorit flygplanstyp?'
« Reply #3 on: June 02, 2003, 16:31:24 »
du tänker på Fokker Dr.1 :)

själv gillar jag Me 109 i IL-2 eller det är nog för att jag alltid gillat Me 109 så det var det naturliga valet :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Öberg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Mr Jim

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1599
    • ICQ Messenger - 4575614
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Favorit flygplanstyp?'
« Reply #4 on: June 02, 2003, 19:06:07 »
Ctrl>Nej FW190:ans cockpit har då inte blivit LITE kritiserad, det man saknar är kanske att välja hur lång piloten är eller alltså var ens "3d ögon" ska sitta i höjdled, Me 109:ans cockpit är mkt trogen verkligheten har jag hört från dem som suttit i den. Sen förbättrade man ju sikten om jag inte minns fel från mina diskussioner med jotte med den där Adolf Galland huven?

Jag spelade Battle over britain och där kan man dra baks huven i sina spits och hurris och helt enkelt stoppa ut huvudet en bit, perfekt när man ska taxa eller inför landning.

Jag gillar 109:an mest, men 190:ans automatiska system för motorkontroll är MUMS, bättre lär det bli om dom lyckas fixa till alla quirks i CEM:en i giganta patchen man läst om.

109:an och Boom and zoom, helt underbart. 190:an för dess eldkraft, ryssarnas kärror är trevliga men jag gillar tyskens kärror(säkert nån sjuk läggning jag har).

Jag tycker dock den tidigare kommentaren om cockpit på var mkt trevlig, i början när jag körde IL2 var jag en stor anhängare av ckpt av precis som ctrl. Man fick till sådana otrligt trevliga lead shooting eller va det nu kallas. Men att köra med ckpt på är nåt man vänjer sig vid, svårare, helt klart. Ens wingmens blir betydligt viktigare speciellt om man kör multiplayer.

Nu blev det långt, har spelat för lite de senaste månaderna känner jag. Gillar mest att ta en flygtur i den underbara He-111:an när jag har tid. Hoppas starkt på Ju-88:an, Pe-2:an och Me-110:an för mer härlig 2 motor flygning ;)

Varmt hos er?
« Last Edit: June 02, 2003, 19:07:22 by Mr Jim »
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Replying to Topic 'Favorit flygplanstyp?'
« Reply #5 on: June 03, 2003, 00:18:49 »
Har hitintills inte flugit varken ryskt eller tyskt speciellt mycket... Har mest flugit P-39:an och tänkte försöka behärska den innan jag ger mig på någon annan. Gillar 37mm kanonen skarpt och rätt använd innebär den "one shot one kill" :D

P-39 är kanske inte det bästa planet rent prestandamässigt och har tendens till att stalla enkelt men jag gillar att flyga den ändå, gäller bara att vara lite försiktig. Någon IL2 expert här som har några P-39 specifika flygtips att dela med sig?

/Christer (a.k.a KeyCat)

« Last Edit: June 03, 2003, 01:28:46 by KeyCat »
>> It's all about teamwork! <<

bALoO

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Posts: 427
    • ICQ Messenger - 49170318
    • View Profile
Replying to Topic 'Favorit flygplanstyp?'
« Reply #6 on: June 03, 2003, 12:38:04 »
Personligen gillar jag 109-G2 bäst då den enligt mig har en bra mix av eldkraft och motorstyrka. Visserligen är det trevligt att kunna trycka i en Mk 108 i nosen men jag tycker nog att den förlust i flygegenskaper som detta medför är större än vinsten av att ha en 30 mm kanon istället för en 20 mm.
christian punkt bjorkman vid gmail punkt com

Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Favorit flygplanstyp?'
« Reply #7 on: June 03, 2003, 15:46:04 »
Flyger (som sagt) bara fpl som ger någorlunda verklighetsnära utsikt. Alldeles för mycket huvramar i många kärror... hade vi bara ett öga som var fixerat i rymden skulle man inte ha byggt huvarna så!

  /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus