Ctrl>Nej FW190:ans cockpit har då inte blivit LITE kritiserad, det man saknar är kanske att välja hur lång piloten är eller alltså var ens "3d ögon" ska sitta i höjdled, Me 109:ans cockpit är mkt trogen verkligheten har jag hört från dem som suttit i den. Sen förbättrade man ju sikten om jag inte minns fel från mina diskussioner med jotte med den där Adolf Galland huven?
Jag spelade Battle over britain och där kan man dra baks huven i sina spits och hurris och helt enkelt stoppa ut huvudet en bit, perfekt när man ska taxa eller inför landning.
Jag gillar 109:an mest, men 190:ans automatiska system för motorkontroll är MUMS, bättre lär det bli om dom lyckas fixa till alla quirks i CEM:en i giganta patchen man läst om.
109:an och Boom and zoom, helt underbart. 190:an för dess eldkraft, ryssarnas kärror är trevliga men jag gillar tyskens kärror(säkert nån sjuk läggning jag har).
Jag tycker dock den tidigare kommentaren om cockpit på var mkt trevlig, i början när jag körde IL2 var jag en stor anhängare av ckpt av precis som ctrl. Man fick till sådana otrligt trevliga lead shooting eller va det nu kallas. Men att köra med ckpt på är nåt man vänjer sig vid, svårare, helt klart. Ens wingmens blir betydligt viktigare speciellt om man kör multiplayer.
Nu blev det långt, har spelat för lite de senaste månaderna känner jag. Gillar mest att ta en flygtur i den underbara He-111:an när jag har tid. Hoppas starkt på Ju-88:an, Pe-2:an och Me-110:an för mer härlig 2 motor flygning ;)
Varmt hos er?