News:

No significant change

Main Menu

Något att se på TV?

Started by Mr Jim, June 01, 2003, 20:50:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Control87th

Jag kan bara inte låta bli att undra om man kommer att garva åt allt det här om 25 år, på samma sätt som man idag garvar åt de tyska granarna som det snackades om på 70-80 talet.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Horizon

Jag tror inte att man kommer att garva alls. Tyvärr. Det är bara att börja dra sitt strå till stacken. Själv försöker jag spara el genom att släcka lampor i rum där jag inte är för tillfället, samt stänga av alla apparater så de inte står och drar ström i stand by-läge. Försöker även duscha lite kortare och inte slösa på varmvattnet, men det är svårare... :-/
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Control87th

Läs tidningar typ national geographics med flera, 15-20 år gamla.... då var det snack om att nästa istid kommer.... Det var precis samma okritiska tonläge.

Nu skall sägas att det idag är lite mer tillåtet att ha avvikande åsikter och miljörörelsen verkar komma ihåg vissa av sina historiska misstag men i huvudsak så stämplas alla med ifrågasättande åsikter som kapitalistiska miljöbovar som egoistiskt bara vill få fortsätta åka i sina stadsjeepar.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Horizon

Oj, jag trodde för en stund att du var på den goda sidan ctrl. Din kapitalistiska miljöbov! :)

Ja ja, vi får väl se. Mig skadar det inte att försöka leva lite mer ekologiskt och återvinningsbart, men fallet blir desto hårdare för de som tar på sig skygglapparna...

Eller som min nihilistiske klasskamrat idag uttryckte sig: "Det är förutbestämt att vi i stort sett skall utplåna oss själva, vare sig vi försöker ändra på saken eller inte." Låter lite som han storfiskarpastorn från Styrsö som i en dokumentär på SVT för några år sedan påstod att utfiskningen av torsk ur Östersjön var helt naturlig, eftersom det står i Bibeln att "hon skola slitas ut som ett gammalt skynke" (eller något i den stilen). Schysst när man kan rättfärdiga alla sina galna handlingar genom att peka på en gammal bok. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Horizon

"There is no fate, but what we make..."
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Control87th

Well ni har väl hört mig på fyllan diskutera problemet med att solen kommer att dö någon gång... då spelar vårt fina kretsloppstänkande inte stor roll.

Jag försöker naturligtvis dra mitt strå till stacken, men min grundinställning är att fortsatt snabb kunskap/teknikutveckling är den enda riktigt långsiktigt framgångsrika vägen. Av framför allt det skälet ser jag MP som ett problem, de orsakar mer skada än nytta för miljön i sin iver att bromsa ekonomisk/teknisk utveckling.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Horizon

Om någon missade dokumentären och vill se den så finns den här:

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=55174
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names