Agerar target drone till er ikväll...

Started by KeyCat, May 28, 2003, 13:51:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Gick ju bra det där...åtminstone med hostandet av servern. Som flest var vi totalt 10 stycken med mig, DZ och Renegade utan problem!

Vad det gäller själva flygandet så är det en annan historia eftersom jag nog mest agerade "target drone" till motståndarna men skoj var det :p

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Dubble0zero

Japp... kul var det... trotts lite misslyckade starter och endel ofrivilliga kamikaze bombningar... ;)

Det där med ljudet, jag hörde bara att det blev rundgång en eller två gånger, men annars så var det inte så farligt, förutom att man knappt hörde Renegade lite då och då...
...000... =)

KeyCat

Kör inte med bordsmic utan headset och tror det är samma för Renegade... Fick själv inte någon rundgång igår... Körde iofs TS röstaktiverat igår (föredrar det i OFP) men i flygsimulatorer är det bättre att mappa PTT till en knapp på jojjan.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Lupson

Detta verkar vara roligt! Jag ska försöka vara med nästa gång, har aldrig prövat Il-2 eller någon propellersim online förut. Och jag suger hårt på Il-2 jag också! :)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

KeyCat

ctrl och jag lägger oss på TS och lyfter ca 1900. Det är bara att joina "keycat.no-ip.com" om ni känner för det.

Servern brukar bli full efter ca 30-60 minuter (kan bara hosta 10 pers på min burk) så eventuellt får ni prova några gånger. Glöm inte att välja 14.4 och även disabla skins download i nätverks menyn.

/Christer (a.k.a KeyCat)


>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

DZ, ctrl, Renegade, tack för en lyckad prop. kväll :p

Måste se till att skaffa med RAM för 256 MB är i minsta laget för FB och speciellt när man hostar. Fick några sura pauser emmellanåt och HD'n swappade frenetiskt :-/

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

QuoteOriginally posted by ctrl
Att jag sedan inte är en vän av att behålla ckp på, tja jag får väl böja mig för majoriteten :-OO

Förutom att det känns som om man sitter på kanten av en flygande matta ;) är det tre stora saker som gör att jag definitivt föredrar "cockpit always on" i Team vs Team...

1. Utan cockpit kan man skjuta med framförhållning på ett i mitt tycke orealistiskt sätt.

2. Om man någon blir skadad och får tex. oljeläckage påverkas inte de som kör utan cockpit av svart olja på vindrutan och därmed sämre sikt.

3. I ett WWII plan var sikten betydligt mer begränsad än i tex en F-16 med bubbla och med cockpit på är det fullt möjligt att någon smyger in bakom en om man inte har full koll, precis som det skall vara tycker jag.

När man lirar co-op spelar det ingen roll och var och en kan köra som de föredrar men för Team vs Team tycker jag det måste vara lika...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<