Agerar target drone till er ikväll...

Started by KeyCat, May 28, 2003, 13:51:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Att lira on-line med/mot människor bör ge mig bra flygträning och er något att skjuta på ;) :D

Eftersom vanlig dogfight inte tilltalar mig tänkte jag hosta =mxtx= eminenta Balaton Campaign ikväll 28/5. Balaton Campaign är "scriptade" MP uppdrag till IL2 FB och är betydligt mer än vanlig dogfight eftersom...

a) det blir teamwork inom samma lag
b) varje sida får begränsade resurser
c) ger lite mening till flygandet och ett gemensamt mål
d) man kan själv välja om man vill fokusera på A-A eller A-G

Jag har ännu inte fått igång FB Daemon så kampanjen flyttar inte fronten fram och tillbaks men jag jobbar på det (någon expert här som har erfarenhet av BadBernies FB Daemon???)

Kör med padlock + namnlabels synliga endast på egna plan inom 5 km (detta för att kompensera monitorns begränsningar och för att främja teamwork inom laget) i övrigt full realism.

Hojta om intresse finns så bestämmer vi tid lite närmre...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

QuoteOriginally posted by ctrl
Wow, så man kan ha labels bara på egna...

Japp och endast ens callsign syns, jag har t.o.m lyckats bli av med den där hemska padlocktriangeln :D

Vet inte om 5 km avstånd är rimligt/realistiskt men det kanske du som riktig pilot (eller någon annan) kan ge synpunkter på???

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Jotte

Du kan som server variera vad som dyker upp när genom växlarna för ikonerna som finns inbyggda i FB.
Det står i manualen hur man gör (är inte expert på det själv) Om jag inte minns fel ska man dock kunna åstakomma vad ctrl frågade efter. Man kan dessutom sätta vilken distans pricken (altså den lilla pixeln som är flygplanet på "längsta" håll) dyker upp.

Dubble0zero

Jag skulle gärna vara med och flyga lite, men jag vet inte hur bra det går... Jag är inte allt för bra, men måltavla kan jag ju alltid vara...:)
...000... =)

KeyCat

Ledsen jag har gjort en blunder! :-/

Blev precis påmind per telefon att jag var bortbjuden ikväll (det är ju Kristi flygare imorgon) så jag får skjuta på det... Siktar på imorgon om man inte har allt för stor betongkeps annars fredag.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

Sorry för missen igår men ikväll blir det flyga av.... Tänkte hosta vid 21.00 tiden om någon är på G?

@ ctrl, vi får nog testa och labba lite med labelinställningarna för att komma fram till det optimala.... Jag utgick från near lablels i F4 som är 5 nm vilket således blir 9260 m vilket jag tyckte var aningen för långt därav satte valde jag 5 km men det är lätt att ändra vid behov.

@ DZ, du behöver inte oroa dig jag är lika grön i FB som du ;)

@ Jotte, har du erfarenhet av FB Daemon?

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Dubble0zero

...000... =)

KeyCat

Drar igång servern på "keycat.no-ip.com" om ca 15 min och lägger mig på TS...

Glöm inte att välja 14.4 och även disabla skins download i nätverks menyn. Skall tydligen minska eventuellt lag.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<