News:

No significant change

Main Menu

Landskamp

Started by Salsam, May 24, 2003, 23:18:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Salsam

Tjenare alla!

Någon som är intresserad av att piska Finland i IL2FB landskamp!?

Går just nu på Militärhögskolan i Halmstad och har där genomfört ett internationellt symposium med ett antal utlänska kadetter. Danmark, Finland, Tyskland, Frankrike och Turkiet var representerade där. Själva symposiet var kanske inte av speciellt intresse för er här MEN jag hade en Finska kadett inneboende hos mig under 1 veckas tid.
För att göra en lång histora kort så visade sig att han med flera kadetter i det finska flygvapnet hade ett uppkopplat LAN på basen.
De flyger mest F4 och IL2 FB - och efter att ha berättat om er så vill de ordna en landskamp mellan sverige och finland (som revange för hockeyn?) i främst IL2FB

Så.... någon intresserade av att genomföra något sådant här över Internet? Hör i så fall av er till mig så kan skall jag lösa kontakten.
Kanske det skulle passa bättre med F4? I dont know...

Ville bara kolla intresset...

Check six!

/Salsam

KeyCat

#1
Själv har jag bara testat IL2 FB någon vecka så jag tror inte jag har så mycket att komma med för tillfället... Kan knappt hålla det snällaste planet i luften och än mindre träffa något med kulspruta/kanon :D

Är ju normalt ett "jet/rotor head" men måste säga att IL2 FB "växer" som simulator ju mer jag flyger det. I dessa gamla kärror slipper man hålla reda på radar modes, låsning av vapen etc. Men istället måste man ha full koll på motor temp, prop pitch, mixture, hundratals olika planmodeller mm och dessutom lära sig hushålla med energin på ett helt annat sätt än i tex ett F-16.

Vi får väl se om jag lyckas vänja mig av med "jet stuket" och lära mig flyga på riktigt. Minst sagt en ny utmaning för min del ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Dubble0zero

Tja, jag kan ju vara med om det blir FB, men då måste jag nog träna lite först...:)
...000... =)

griffin

Hej!

Välkommen hit! (Du kanske postat massor förr men för mig är namnet obekant så jag dristar mig till att hojta till)

Jag har dessvärre inte skillzen men kul att du frågar. Så fort jag får lägga vantarna på en bra dator blir det seriöst flygande av (har ju spelet...). Roligt att sådant här kommer på tapeten och extra roligt att du hojtar till här. Finns nog flera här som är intresserade. Om inte har jag en arbetskamrat som verkar vara ganska svår på FB - han är nog intresserad! Skall fråga?

mvh Griffin

snappahead

Weas

Det ska nog gå att skrapa ihop ett gäng.

Lägg frågan på EAF furumet avdelning 331.

http://pub2.ezboard.com/beafofficersclub
Nordic Simulator Group
www.nosig.se