News:

No significant change

Main Menu

Aeyes cockpit 1600X1200

Started by Bax, May 08, 2003, 09:32:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

PÃ¥ forumet har det framkommigt att flera har skaffat Aeyes 1600x1200 cockpit grafik.

Har nÃ¥gon av dessa personer oxÃ¥ ett GF4 kort(Ti4200 eller bättre) - som bekant har GF4 ett problem med att visa 2d cockpit utan viss korrupt grafik om "fast 2-d cockpit" är vald i Falcon setup. Man kan snygga till bilden med lite FSAA men dÃ¥ uppstÃ¥r andra problem och om man deselectar  Fast 2-d... sÃ¥ fÃ¥r man lägre framerate.

Har nån erfarenhet om dessa problem försvinner med Aeyes ?

Nästa fråga är hur det funkar då man switchar till padlock och ren 3d cockpit, visas den då i orginal stajl fast i 1600x1200 ?

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Obizzz

Jag köpte den nu i helgen.

Vad gäller dina frågor angående geforce så vet jag inte då jag har ett ATI Radeon 9700 pro.

Ja det blir original 3d cockpit fast i 1600x1200 men man kan ladda ner en med lite högre upplösning på Aeyes sida (gratis) och du hittar den på nedanstående länk

http://www.cockpits.net/F43Dpit.htm

den är baserad på samma layout som superpiten så den ser ganska så lik ut.

rekommenderar Aeyes cockpit varmt då den både fungerar bra och är välgjord.

Att köra Falcon i 1600x1200 gör ju också en del för övriga grafiken lättare att se andra plan och markstyrkor t ex.

10 dollar är ju inte ett farligt pris heller det är rätt mycket jobb att göra en sån där inte rent grafiskt kanske men att få allt att fungera smärtfritt med knappar och ljud är värre.

passa på nu när dollarn är billig i förhållande till kronan ;)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst