News:

No significant change

Main Menu

Varför JDAM?

Started by loke, March 19, 2002, 13:48:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

loke

Varför tjatar alla om att de vill ha JDAM i F4? Det måste vara det mest tråkiga vapen som någonsin uppfunnits, ut pilotens synvinkel alltså. Flyg så högt du kan, släpp bomben när det känns trevligt och fyg hem. Jättekul. Man behöver ju inte ens hitta målet. OK, man måste stirra på AA-radarn och fråga AWACS lite då och då men hur kul är egentligen det?

Mr Jim

BRa för ens hälsa ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Horizon

QuoteOrginally posted by loke

            Varför tjatar alla om att de vill ha JDAM i F4? Det mÃ¥ste vara det mest trÃ¥kiga vapen som nÃ¥gonsin uppfunnits, ut pilotens synvinkel alltsÃ¥. Flyg sÃ¥ högt du kan, släpp bomben när det känns trevligt och fyg hem. Jättekul. Man behöver ju inte ens hitta mÃ¥let. OK, man mÃ¥ste stirra pÃ¥ AA-radarn och frÃ¥ga AWACS lite dÃ¥ och dÃ¥ men hur kul är egentligen det?


Du behöver inte hänga på JDAM's om du inte vill, Loke. Vill du ha mer att göra föreslår jag att du hänger på MK-84'or och kör en CCIP-bombrun över en starkt befäst fiendebas.

För realismens skull tycker jag (tjatar jag om...) att JDAM's skall finnas med i F4 som option. Finns de i verkligheten skall de vara med. Så enkelt är det.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Maverix

#3
Sorry Horizon, jag måste göra dig besviken men JDAM till F16 är under endast under utprovning och används inte i något krigsscenario, vilket gör Falcon realistisk då det inte används.


Utdrag ur ââ,¬ÂJanes Airforce Newsââ,¬Â

As a result of JROC oversight, future PGM acquisition programs, particularly those PGMs delivered by fixed-wing tactical aircraft, will be joint and interoperable. The Navy and the Air Force have jointly procured PGMs and are participating in joint development programs, including the joint direct attack munition jnd the Joint standoff weapon. These jointly developed PGMs will be carried on multiple platforms in both services. For example by the year 2007,  JDAM will be carried by the Air Force's B-52, B-2, B-1, F-15, F-16, F-22 and F-117, and the Navy's F/A-18, F-14, and AV-8B Likewise, JSOW will be carried by the Air Force's B-1, B-52 , F-15 and F-16, and the Navy's F/A-18 and A V-8B.
;)
Maverix


Horizon

Då får jag väl vänta till år 2007 med mina krav på JDAM till F-16... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Maverix

Ja, vem vet.... vi kanske flyger "Gripen4" år 2007.

Maverix


loke

QuoteOrginally posted by Horizon

            DÃ¥ fÃ¥r jag väl vänta till Ã¥r 2007 med mina krav pÃ¥ JDAM till F-16... :)

Ärligt talat, är du ledsen över detta?

Horizon

Ärligt talat: Ja.

(Vad vill du egentligen? Försöker du omvända mig till en "hata-JDAM-ammunition-gaphals" eller vill du bara posta för att öka din status?) ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names