Önskelista för Falcon V

Started by Jotte, March 19, 2002, 09:15:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

#8
Det låter nästan för bra för att vara sant. Finns det några simulatorer som fungerar på detta sätt än?

Skulle vara underbart att få jaga tanks ( "M1 Tank Platoon V" ) med min F-16! :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

loke

WWIIonline är det enda jag kommer att tänka på. Jag provade den lite grand, men jag tyckte inte det var så roligt.

Dewe

#10
Trots WWII Onlines buggar och missar så finns det en rolig aspekt som gör det värt att spela/flyga: luftstriderna blir marknära eftersom det är luftunderstöd det handlar om - inte "jag flyger högst och har bäst E" som det är/var i WB2.

För att inte tala om de spektakulära luftstriderna man kan beskåda genom luckan på någon tysk panzer...

/Dewe - som flög WB från '95 till '01.

Jotte

Aces High har Mark-, Luft- och Sjöstrid.

ft

Silent Hunter II kopplar ihop sig med Destroyer Command. Läckert! Allvarligt sugen på att skaffa åtminstone SHII, älskade Aces of the Deep. Har fortfarande min gamla sektorkarta vid datorn. :)

Ãâ€"nskemÃ¥l?

- Stabilt

- Tvåsitsiga kärror med möjlighet att köra som pilot/RIO

- Stabilt

- Nyskapande interface (artikel förmodligen på G)

- Stabilt

- 3D-cockpit som fungerar aÃ,´la Il-2

- Stabilt

- Inbyggda möjligheter för IPC (InterProcess Communication) över nätverk så att man kan lägga upp panel, MFD:er osv på separata datorer

- Stabilt

- Smartare AI, både vad gäller uppdragsplanering och i luften. Mycket bättre möjligheter för att dirigera AI på ungefär samma sätt som vi kommunicerade under LAN:et. "Attack my target", bläääää! Har jag låst upp den jäkeln är det ju lika bra att jag skjuter också!
Låt dem låsa själva, ge bullseye och fråga om de skall skjuta. Det vore en bra start! Och låt oss för guds skull kunna planera anfallen mer i detalj i förväg! Inflygningsriktningar för olika flygplan, timing, återgrupperingspunkter, uppdelning av målområden i målzoner a'la Longbow 2 PFZ (Priority Fire Zones, himla fyndigt!) i förväg. Möjligheterna är stora!

Sedan vill jag naturligtvis att det skall vara stabilt också...

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

SledgeHammer

Det är bra, en del har jag tänkt fram redan (en del planering och PFZ, vaddå? flyger jag LB2?) men det fyller på. Fortsätt så! Mera! Hallå hörni!

Ãâ€"ööö, ska det vara stabilt oxÃ¥ kanske..? ;-)
Mvh  - Stefan -


HotShot

Ãâ€"nskar ett mycket mer förbättrat nätverksstöd.

* Möjlighet att koppla ihop flera NAT'ade-nät med datorer, vilket fungerar U.A. med t ex Ghost Recon o OPF.

* Stabilitet i nätverksdelarna efterlyses starkt, så att man slipper bli utkastad mm.

------
HotShot
/HotShot