News:

No significant change

Main Menu

ADSL - leverantörsbyte

Started by BEQ, April 16, 2003, 22:05:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jotte

BEQ, du råkar inte ha flugit den 23/4 i en 3 "skepps" formation med inflygning från havet via Gullmarsfjorden, sådär runt 13-14 snåret? :)

Swebeast

QuoteOriginally posted by BEQ


            Nej, det blir ingen FVÖ för mig. Vi började TIS:en på F 7 förrförra veckan så vi är fullt upptagna med det i ett antal månader framöver. V 334 ska vi till Halmstad faktiskt på teknisk kurs. Jag ska försöka titta förbi dig då.

Jag hoppas att det blir lite mer fart på FVÖ i år än förra året. Hoppas ni får mycket att göra :)


/BEQ

Helt övertygad om att det blir bättre ös i år...vi ska bland annat omgruppera till Kristianstad med samtliga fordon ingående i R3-pluton (trafikpolisen kommer förmodligen att sätta kaffet i vrångstrupen) för att bland annat genomföra reparation av landningsbana på FMHS Övningsbas i Rinkaby (fast först måste jag ju spränga den :D :D :D ).

Ser fram emot besöket....

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Horizon

QuoteOriginally posted by Swebeast


            Hej BeQ!

Håller med dig om Telias driftstopp och höga priser på ADSL.

Pratade med Spray om att byta till dem och de sa att det var inga problem men.....jag måste först skicka in en avanmälan till Telia och sedan vänta ca 2 veckor innan Spray kan behandla min beställning...so far so good....men det kan ju vara att någon "snor" min plats i Telias station under tiden (ca 80 ADSL platser) och vips sitter jag utan ADSL på både Telia och Spray...suck

Är du med på FVÖ förresten..jag ska vara på HAG som C R3 pluton.

/A

Har inte dina inblandade leverantörer precis träffat ett avtal med varandra, där kunden skall slippa allt det där med att avbeställa och så? Läste detta någonstans. Man ska tydligen bara behöva anmäla sig hos t.ex. Spray, så fixar de avanmälan och urkoppling hos Telia, och sedan kopplar de direkt upp ditt nya ADSL hos dem istället.

Tror inte att jag drömde detta iaf. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

BEQ

#11
Jotte: Enda passet jag flugit efter påsk var förra fredagen och det var enskilt  :(  


Swebeast: Jag kan tänka mig att det blir en prydlig kolonn :D:D  Veckan innan Våreld mötte jag ett UH-komp och något annat komp från luftvärnet när jag skulle iväg och handla. Trodde aldrig att jag skulle se slutet. Det roligaste var att de skulle övernatta på F 7 och besöksmottagningen hade bara beställt mat för 30 man istället för drygt 300. Det påminde mig om den där scenen med vägvisning vid Tvetaberg i Repmånad.

Vi får väl se om ni får något intressant besök under FVÖ. Vi flög från Råda veckan innan påsk eftersom hela F 7 GU-bat övade där. Vi körde ut varje morgon från F 7 till BasC och vid ett tillfälle, mitt inne i bataljonsområdet och strax innan avtagsvägen till BasC blev vi upphunna av en polsk varubil. Vi stannade och släppte förbi den och i satt två skumma typer med solglasögon. Det är ju inte direkt vanligt med en polsk varubil på en skogsväg en bra bit från de större vägarna... Men men, polackerna är ju med i NATO nu. Säkpluton fick i alla fall något att leta efter.

/BEQ

Swebeast

QuoteOriginally posted by BEQ

Vi flög från Råda veckan innan påsk eftersom hela F 7 GU-bat övade där.

/BEQ

Jag var också med där som C R3 pluton....

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Bax

Kul att det forfarande finns nån verksamhet kvar efter alla nerdragningar !

BEQ: Skaffade Bostream 2.5MBit ADSL för att få lite bättre kräm (framförallt upload är asdålig hos vissa leverantörer).
Blev grymt besviken i början då jag bara kunde mäta cirka 50% kapacitet på TPtest. Som tur var har jag en granne som är teleexpert och som beställt samma abbonemang. Vi gjorde gemensam sak och eftersom han visste hur dom hade skruvat åt kranen i basstationen så dröjde det inte länge förrän vi kom upp i cirka 95%.

Dessutom är Bostream dyra och har nått oerhört finstillt i kontraktet som säger att dom ständigt skall ha 3mån förskott om man inte ger dom tillgång till nått konto där dom själva kan dra pengar - sånt tycker vi inte om :-X

mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


BEQ

Bax: Bostream skulle ju vara drömmen att ha, men tyvärr är det bara fattig-ADSL på vår ort. Nu blir det Glocalnet från den 3/6.

/BEQ

Mr Jim

Vi får hoppas att Bredbandsbolaget bygger ut sin vdsl tjänst med 9 megabit upp och 10 ner, låter för bra för att vara sant nästan! Ser ut som man inte behöver välja bostadsrätt i framtiden enbart för att få BBB fast lina.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com