News:

No significant change

Main Menu

ADSL - leverantörsbyte

Started by BEQ, April 16, 2003, 22:05:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BEQ

För er som inte vet kommer man snart att kunna byta operatör lika smidigt som man byter förval på telefonabbonnemanget. IDG


Slutligen har Telia och Skanova funnit det värt att modifiera telefonstationen där mina föräldrar bor. Vilken leverantör rekommenderar ni? Var nöjd tidigare med Glocalnet. Erfarenheter av Spray? Telia är INTE ett alternativ......

/BEQ

Obizzz

varför är inte Telia ett alternativ? Kör Telia själv och det fungerar utmärkt och de flesta jag känner till som har Telia ADSL är nöjda.

Annars har jag ju inga erfarhenter av något annat så det är svårt att rekommendera nåt :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

BEQ

Jag har haft Telia tidigare och jag var inte nöjd med dem. Högt pris, oanmälda och oförklarliga driftstopp, urusel support. På telefonsidan är jag ännu mindre nöjd med dem. De skickar räkningar till adresser där jag sedan månader sagt upp/flyttat abbonnemanget (och följaktligen knappast kan kolla posten) och när räkningen inte betalas skickar de inkassobrev till min folkbokföringsadress. "Varför skickade ni inte räkningen dit jag flyttat abbonnemanget sedan två månader?" - "Det är inte vår policy..." (Hmm, Falling Down, någon?)

Jag kan berätta om ytterligare ett antal incidenter med Telia. Kort sagt - så fort telefonin avregleras totalt kommer jag att lämna Telia.

Sen kan man ju fråga sig hur Telia fann det motiverat att erbjuda 0,5 MBit till ett högre pris än Bonets (numera Bostream) 2,5 MBit och med krav på kortare avstånd trots att båda får sin koppar från Skanova (dotterbolag till Telia). Fula ord, fula ord...


/BEQ

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Horizon

Hejsan BEQ!

Kan hålla med om att det där sista lät lite skumt, men jag måste säga som Obizzz. Har haft Telia ADSL i 3 år snart och jag har inte haft några som helst problem under den tiden.

Downtime har hållit sig under 10 timmar (på 3 år alltså!) och supporten har alltid hjälpt mig med mina eventuella problem, även om det ibland har tagit några minuter innan de svarat.

Priset är väl det enda jag skulle kunna klaga lite på, men med så bra funktionalitet och support väljer jag hellre att betala lite mer... ;)

Hoppas att du hittar en bra leveratör så att vi snart ses på nätet igen! :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

BEQ

Har återfallit till Glocalnet. De gjorde ett bra jobb i Uppsala.

/BEQ

Swebeast

Hej BeQ!

Håller med dig om Telias driftstopp och höga priser på ADSL.

Pratade med Spray om att byta till dem och de sa att det var inga problem men.....jag måste först skicka in en avanmälan till Telia och sedan vänta ca 2 veckor innan Spray kan behandla min beställning...so far so good....men det kan ju vara att någon "snor" min plats i Telias station under tiden (ca 80 ADSL platser) och vips sitter jag utan ADSL på både Telia och Spray...suck

Är du med på FVÖ förresten..jag ska vara på HAG som C R3 pluton.

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

BEQ

Nej, det blir ingen FVÖ för mig. Vi började TIS:en på F 7 förrförra veckan så vi är fullt upptagna med det i ett antal månader framöver. V 334 ska vi till Halmstad faktiskt på teknisk kurs. Jag ska försöka titta förbi dig då.

Jag hoppas att det blir lite mer fart på FVÖ i år än förra året. Hoppas ni får mycket att göra :)


/BEQ