News:

No significant change

Main Menu

Satans Thrustmaster-potentiometrar!

Started by TrakDah, April 13, 2003, 15:42:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TrakDah

Snackade med Ham på LockOn-betan. han säger så här:
Det är inget bevisat, men en hel del talar för att 2.04 bränner poten.
Två lösningsförslag:
1. kör med 2.03: om du är nöjd med det den gör/ger så kan du lika gärna köra vidare med den.
2. Koppla ur gasen ur stickan innan du uppdaterar till 2.04, sen efteråt kan du koppla in den igen: det verkar som att det är vid flashning poten bräns.

Sen är hem-meck av throttlen en trolig del-orsak: fok som öppnar throttlen och inte sätter ihop den 100% rätt riskerar att sätta poten under belastning.


/TD

TrakDah

QuoteOriginally posted by ctrl
[...]
Som om inte det räckte så har plastbiten som håller speedbrakebrytaren på plats, gått i kras :-( X-( :-X

Just nu tycker jag att Cougar är en jävla skitjoystick!

Kom just å tänka på det.

I de gamla goda tiderna då jag krigade på webben i Su27, så hade jag sisådär 3 fajter per vecka. Under en sån fajt brukade vi efter varje dogfight gå till IRC och synka vad som hänt (så att vi var överens om utgången) innan man flög nästa (normalt 5 dogfights)

Under ett sånt IRC-synk sa min motståndare att han lämnar WO. Jag ba: "va, varför då?"
Det visade sig att har slitit loss/av handtaget från sin TM F22:a...

DET kallar jag teknisk knock out :D

/TD

Bax

Ctrl: hur går det med CougarÃ,´n - har du fått kontakt med TM, skickar dom reservdelar och kostar det nått ?

Själv så splittrade jag min speedbrake infästning precis innan LAN (ej moddad) så jag fick laga själv och kom på en kanonlösning genom att såga till en bit från toppen av ett lock till en kulspettspenna. Moddade i samma veva och nu funkar den kanon - jag skall uppdatera min simulatorsida med bilder så fort jag hinner.
Tänkte endå att man kanske skulle maila TM om en ny för säkerhetsskull - hur lång garanti är det på prylarna?

Har läst mycket på Cougarworld om throttle problemen och det verkar alltså vara Firmware flash 2.04 som pajjar potten inte CCP som pajjar via apply.
Därimot så rekomenderar dom inte att använda sista CCP utan att ha flashat med ny firmware.
Jag kör faktiskt fortfarande CCP 1.00 och orginal firmware men Foxy 3.0 - funkar än så länge !

Varför klan det inte bara FUNGERA !

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


BEQ

Någon som kan berätta hur lång tid det tog innan reservdelarna till throttlen kom? Har väntat drygt två veckor nu.

/BEQ

TrakDah


ft

Mina skulle ta 10-14 arbetsdagar. Efter en månad skrev jag till dem och frågade. De tror att min leverans kommit bort och skall skicka en ny... *less*

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

BEQ

Har nu skrivit och efterlyst mina reservdelar. De gav inget besked om vad som har hänt, däremot är jag tydligen nu uppsatt på kö eftersom de har slut på pot:s till gasspaken.

/BEQ

TrakDah

Jag har sett en bild på Cougar-forumet på en "enkelt" moddad gas... Han hade satt poten vid sidan av spaken, kopplad till denna med en enkel hävarm. Detta var i mitt tycke en mod som jag gärna skulle företa mig bara jag hade tillgång till tillräckligt små komponenter. Tre stora fördelar:
1. poten är inte direktkopplad till gasaxeln, vilket gör att olinjering o dyl inte spänner ipoten
2. utväxling av rörelsen.
3. Man kan använda metriska potar (Elfa)

/TD