News:

No significant change

Main Menu

UTRUSTNING!!

Started by zebra, March 16, 2002, 16:56:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Maverix

Min är en 7 + 1, det är lite kris med portarna, hoppas någon annan kan plocka med sig en switch.
Det kan bli kris med "Battlecomserver" om nu Voicecom inte skulle funka, vi behöver fler portar.

7 klienter + 1 Upplink.

Maverix

Bax

Tjabba
Jag tar med en D-link 10/100 switch med 8 portar!
Det verkar som jag får låna en P4 till nästa helg, jag skall försöka hinna testköra den. Ett problem dock - om nått skulle strula med mina HOTAS så måste dom programmeras genom Win95 - 98 och gameport, P4 som jag lånar har WinXP !
Kan någon verifiera att dom har Win95-98 och gameport på sin maskin?
Om det strular med P4 så tar jag min gamla burk :-(
Jag väntar fortfarande på min 19 tummare som varit hos SIBA på rep. i snart två mån!!! - dom lovade jag skulle haft den förra veckan.
Vad vore livet utan uppförsbackar
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Horizon

* Jag kanske behöver köpa en ny nätverkskabel.

Den jag har nu mellan dator och mitt Nokia M11 ADSL-modem är okänd för mig. Trodde att det var en twinnad men vet inte riktigt... Någon sa att den var korskopplad och jag vete faen nu... Kan inget om såna här saker... =(

Hur kan jag kolla vad det är för någon sorts kabel?

Om det skulle vara en "felaktig" kabel: Någon som har en 5-10 meters kabel till övers? Jag har så ruskigt dåligt med stålar att det vore fint om jag kunde låna.

Skulle det inte finnas någon så ser jag NATURLIGTVIS till att fixa en ändå!

* Jag har INGEN switch att komma med tyvärr.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

loke

Har har ett antal ethernet-kablar som jag kommer att ta med. Jag tar också med en 4-portars switch.

Weas

vad vore livet utan uppförsbackar?

Tja, du vore väl vanlig långtradarschaffis eftersom ditt kneg går ut på att ta sig uppför först. Försvann det finge du väl ligga på vägarna o tröga som alla andra;)

Och du, jag kan ta med en 15 tummare till dig så du har nåt att titta på :p
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


Horizon

loke:>> "Har har ett antal ethernet-kablar som jag kommer att ta med."

Kan jag uppfatta detta som att jag kan få låna en av dina kablar? Det vore väldans trevligt. :)

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

loke

QuoteOrginally posted by Horizon

Kan jag uppfatta detta som att jag kan få låna en av dina kablar? Det vore väldans trevligt. :)


Ja, det betyder det. :-)

SledgeHammer

#15
Twisted pair Cat5 eller Cat 5e blir alldeles utmärkt. För att koppla in sig i en switch så ska det vara en rak kabel. Korskopplad är när man kopplar ihop två datorer med bara kabeln mellan.
Angående switcharna, 7+1 eller 4+1. Sätt en twistad kabel mellan uplink-portarna så "tjänar" ni en port. Nu verkar det ju som om ni har tillräckligt med portar iaf. Tänk på att bestycka andra lagrets switchar så lite och jämnt som möjligt bara, annars kan ni råka ut för flaskhalsar.
Mvh  - Stefan -