News:

No significant change

Main Menu

UTRUSTNING!!

Started by zebra, March 16, 2002, 16:56:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zebra

Hallå glada flyg-freaks,

Man är lite nervös nu inför det kommande provet. Kommer det att funka eller är vi så många så att det tekniska helt enkelt inte pallar med?

Därför,,,,, vill vi betona det viktiga att vi ser till att ha våra maskiner i topptrim. Är allt ok,,, se helst till att undvika att göra en massa ändringar som riskerar att skapa problem. Labba inte med OS, framför allt byt inte OS om det redan fungerar. Inte den här veckan i alla fall.

Gå igenom utr. listan så att ni har med er allt. Vi planerar för fullt för att det ska fungera praktiskt i lokalen. Dvs, så lite sladdar som möjligt på golvet. Se till att er nätverkssladd är minst 5 m.
Det finns en del som sagt att de har 128 mb minne. Glöm det,,, tom 256 är pÃ¥ gränsen. Som ni förstÃ¥r,, vi är ute efter det optimala som F4 kan erbjuda. Blir det teknik-problem med en dator sÃ¥ fÃ¥r vi lösa det,,, men under tiden sÃ¥ kan den maskinen inte delta i flygandet. Vi  vill inte slösa tid, när tid är det som vi har minst av.

Hör av er till Boban om ni har några frågor om det tekniska eller lägg gärna till om det är något som saknas i utrustningslistan.

Vi ses på fredag.

Sandro:p

SledgeHammer

Även om jag inte ska med så kan jag hjälpa till med hårdvaru och OS frågor. Om inte annat så avlastar det kanske Boban lite, ni där nere har väl fullt upp iaf?
Och nån nytta ska man väl kunna vara till när man arbetat som tekniker/admin =)
Mvh  - Stefan -


Maverix

#2
zebra tog orden ur munnen pÃ¥ mig, inga onödiga laboreringar innan LANÃ,´et, det har vi inte rÃ¥d med. Skulle vara väldigt ironiskt om min egen dator nu bestämmde sig för att strejka... he .

Ps. Tänk på att ha med en 5 m Nätverkskabel som zebra betonade.

Maverix

SledgeHammer

Ett pressverktyg och nÃ¥gra RJ-45 kontakter skadar aldrig heller om nÃ¥n rÃ¥kar ut för *KABELDÃâ€"DEN*.
Den brukar ju inträffa när man minst vill det och det brukar vara det man sist undersöker.
Mvh  - Stefan -


Weas

Jag skall nu skaffa en Nätverksklable, men den skall vara twinnad eller hur var det?
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


Weas

KOM IHÃ…G LISTA
Dator/tangentbord/mus/skärm
HOTAS, eller likvärdig kontroller
Nätverkskort + kabel
Nätverks switch
Headset
Windows, senaste drivrutiner och Falcon4+108US
eMavSP2 patch
Cd-skivor
Instruktionsböcker/keyboard layouts
220V kablage OBS ta med egen delningskabel.
nätverkssladdar och Switch om du har

Ej högtalare - väsnas för mycket

Tofflor, inga skor i lokalen!
Sovsäck/luftmadrass/kudde/kläder och tandborste.
Anteckningsblock/Penna/litteratur
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


Maverix

Det skall vara en Twisted "rak" ej "korskopplad", Cat 5e eller 5 och inget under 5 meter.

En annan fråga, hur många kommer ha med sig en "switch", och i så fall hur många portar består den av? Vi har en 8 portars 10/100.

OBS En 10/100 switch (INGEN HUB)

Maverix

Maverix

Låter bra, vi kommer nog klara det med min 8 portas + din 5 portars. Får vi dock tillökning med ytterligare 2 pers så måste vi ha en switch till.

Maverix