Author Topic: PROJECT 1 skeppas från Webhallen  (Read 5953 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

khalifa330

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 140
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'PROJECT 1 skeppas från Webhallen'
« Reply #8 on: April 07, 2003, 14:35:20 »
Ja, då har jag installerat och testat lite:

Det där med radar varnaren i F4:an stämde, den är helt grumlig.
Sedan undrar jag varför spelet kräver så mkt datakraft jag har ju faktiskt en ganska förhållandevis schysst dator.

Spelet var patchat och klart, det var ju tacksamt, det fanns även med en tryckt manual samt keychart.

Men jag ser framtiden i detta spel med Tunnan, Draken, Lansen? samt SYSTEM 37.

Jag undrar en annan sak också:
Hur kommer det sig att dem har tagit med hela fd Abbasiderkalifatet dvs från Marocko i väster till Irak i öster och lyckats att glömma bort Algeriet? (Jag syftar på nationalitetsbetecknings väljarmenyn i spelet) Kan detta bero på att Algeriet inte blev självständigt förrän 1962?

I såfall är det ngn som kan hjälpa mig med att modda ini filen eller vad det nu är som styr nationalitets beteckningen i spelet?

Detta är dåligt jag hade gärna velat flyga de Algeriska Mig fpl som fanns i inventoriet efter självständigheten 1962.

Det hade inte varit helt fel att flyga den MIG-21 som en avlägsen släkting sköt ner Israeliska F4 Phantoms med, högt över Sinai 1973.


Fan nu blev jag politisk igen jag ber om ursäkt.
Fly Low, Hit Hard!

Swede

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 196
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'PROJECT 1 skeppas från Webhallen'
« Reply #9 on: April 07, 2003, 14:42:35 »
Om man har "backspeglarna" påslagna tar det ganska mycke kraft.
Det sägs finnas någon slags bug med ATI kort så att de får låga FPS.
Har själv ett GF4, så jag har inte lagt ned så mycket energi på att "luska" fram hur man löser detta, men det ska finnas en lösning.


khalifa330

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 140
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'PROJECT 1 skeppas från Webhallen'
« Reply #10 on: April 07, 2003, 16:48:04 »
Efter ha botaniserat i skunkworksforumen så hittade jag ett förslag till ATI användare, man skall stänga av Hardware T&L funktionen i ctrl panelen för 3D kortet.

Sedan nämdes samma sak som Swede konstaterar.

Att det finns en bugg i spelet vid användande av ATI kort verkar också vara en allmän uppfattning hos forumbesökarna.


Angående min önskan om en 6 dgrskrig kampanj så verkar detta vara på gång.

Fly Low, Hit Hard!

khalifa330

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 140
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'PROJECT 1 skeppas från Webhallen'
« Reply #11 on: August 11, 2003, 12:35:32 »
Mitt ATI problem som jag beskrev löste sig i fredags;

Jag köpte ett nytt 3D kort från Nvidia istället och jag kan ha allt på fullt och det flyter som smör.

ABIT FX5600 256MB köpte jag, trots att det fick dassbetyg på en norsk hardware test sida.

Hoppas att dem löser problemet i den uppkommande patchen så att även ATI innehavare kan ha det lika roligt .
Fly Low, Hit Hard!

Clark

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 562
    • ICQ Messenger - 111928177
    • View Profile
    • Home of Clark
    • Email
Replying to Topic 'PROJECT 1 skeppas från Webhallen'
« Reply #12 on: August 11, 2003, 15:31:24 »
Enligt en av Beta-testarna av patchen, MajorLee, så är ATI-problemen lösta m.m.

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

khalifa330

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 140
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'PROJECT 1 skeppas från Webhallen'
« Reply #13 on: August 13, 2003, 16:08:39 »
Jag hörde det också att dem skall vara lösta men jag vet inte om jag vågar att byta ut kortet ändå.

Efter ha kollat runt lite så gav danskarna i motsats till norrmännen toppbetyg:

http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=1783

Jag fattar ingenting, men i SF så får jag bra prestanda.

Clark,

Har du lyckats att avfyra AIM-7 tidigare än 2nm?

Jag har haft problem med avfyrningen,
Radarn låser och jag får indikation i HUDen, men jag får inte Krysset på radarscopet förrän 2nm från fi.

Trots att jag har läst tutorialen på Biohaz så gör jag något fel,
vet du vad det kan vara?

2nm låter mer som en AIM-9´s räckvidd,
eller hur?


Fly Low, Hit Hard!

Clark

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 562
    • ICQ Messenger - 111928177
    • View Profile
    • Home of Clark
    • Email
Replying to Topic 'PROJECT 1 skeppas från Webhallen'
« Reply #14 on: August 13, 2003, 20:40:23 »
Om du får ett kryss i radarskärmen så betyder det att du inte kan skjuta eftersom avståndet är för kort, dvs. ett "Break-away cross". Kolla på de två avståndsstrecken som ligger på linjen ut mot målet på radarn, när målet är mellan dessa kan du avfyra Sparrow utan problem. Om du ser korset så kan roboten träffa, men chansen är liten. Så välj AIM-9 eller kanonen istället när korset dyker upp.

Hoppas du förstår vad jag menar.

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

khalifa330

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 140
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'PROJECT 1 skeppas från Webhallen'
« Reply #15 on: August 14, 2003, 09:06:42 »
Inte så konstigt att det inte går att avfyra AIM-7an då.

Jag har väl läst fel. Tack för tipset , och nu vet jag hur man läser avståndet på radarn också. De e schysst.

Clark, eftersom det sägs att ATI issuet kommer att åtgärdas med Patch 2, tycker du att det är värt att byta ut det Nvidia FX5600 som jag precis har köpt (som har gjort att jag äntligen kan börja använda SFP1) mot ett ATI 9600Pro som experterna på Hardwareforumen runtomkring på webben säger är ett mycket bättre kort.

Har du något tips?

Tack för dina svar.

Hälsningar Salim
Fly Low, Hit Hard!