Author Topic: PROJECT 1 skeppas från Webhallen  (Read 5954 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Clark

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 562
    • ICQ Messenger - 111928177
    • View Profile
    • Home of Clark
    • Email
Replying to Topic 'PROJECT 1 skeppas från Webhallen'
« Reply #16 on: August 14, 2003, 10:17:51 »
Jag är nog inte rätt man att rekommendera grafikkort då jag själv kör ett Geforce2 tillsammans med ett Voodoo 3 2000. Jag själv kör med det som funkar bäst och är väldigt nöjd just nu, och har inga planer att uppgradera. Inte ens för LO:MAC. Men om nu ATI-kortet är bättre, vilket alla säger, så kan det kanske vara värt en uppgradering då det lär vara trevligt att ha bra hårdvara när LO:MAC kommer. Men det är nog bäst att du frågar någon på nåt hårdvaruforum istället.

/C

Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

khalifa330

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 140
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'PROJECT 1 skeppas från Webhallen'
« Reply #17 on: August 14, 2003, 14:33:41 »
OK, tack för svaret.

Jag får väl kolla om det finns ngn expert på data butiken i eftermiddag.
Fly Low, Hit Hard!

khalifa330

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 140
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'PROJECT 1 skeppas från Webhallen'
« Reply #18 on: August 15, 2003, 18:53:02 »
Skid! vilken soppa det har varit med 3D kortet!

Som ni vet så bestämmde jag mig för att testa om ett kort av den gamla generationen skulle ge bättre prestanda:
Mycket riktigt så gick jag igår och bytte ut ABIT SILURO Ge Force FX5600 256MB mot ett "gammalt" MSI Ge Force Ti 4800SE och det första som händer är att fläkten på 3D kortet låter som en gammal industrifläkt som kul-lagringen har gått sönder på.
Självklart är det ju stängt på dataaffären när jag kommer på felet.
Så jag går till dataaffären idag och frågar en tekniker vad det kan vara för fel, han tar med kortet och testar det på affären och säger att det var kabeln från som går från 3D kortet till dess fläkt som behövdes rättas till.

OK, jag åker hem och installerar kortet och gör följande test:
(Kabeln rättas till också)

Soldier of Fortune Demo (Inkluderat på FX5600 kortets pakke) Det uppkommer konstiga blurriga blåa texturer.

Flanker Ok ingen skillnad

Strike Fighters Project 1   Dålig framerate samt VGA/ Bitmapp ala Amiga 500 grafik på vissa ställen.

Nej, jag bestämde mig för att gå och byta tillbaka det gamla FX 5600 kortet som jag köpte från början.

Så nu sitter jag här fullt nöjd med Ett 3D kort som jag egentligen aldrig skulle ha bestämt mig för att byta.

Länge leve ABIT Siluro Geforce FX5600 256MB!
Fly Low, Hit Hard!

Swede

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 196
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'PROJECT 1 skeppas från Webhallen'
« Reply #19 on: August 15, 2003, 19:00:41 »
Har hört lite lösa lovord, om att grafik motorn får sig ett lyft i nästa patch.
Vet att TK är fullt medveten om ATI problemet.. och släppt några beta filer som ska ta död på den buggen. Men ny grafikmotor lovar ju gott.