Lite problem... eller rätt mycket faktiskt...

Started by Dubble0zero, March 26, 2003, 23:27:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dubble0zero

Jag tänkte börja flyga lite FS2002 igen, det var ett tags sedan sisst, och jag lade av för att det inte funkar som det ska, dessvärre kvarstår samma problem, men jag hoppas att någon här kan hjälpa mig... ;)

Så här är det, Det går helt enkelt inte att flyga... När man startar en flight så ser man planet som man ska, och om man rör på rodren så syns det, men propellern rör sig inte... och när man gasar så händer inget, motorn låter som om den var igång, men propellern är helt stilla, och planet rör sig inte, jag kan ändra vinklar (inte med "högerklick menyn" den öppnas inte, bara arkiv menyn) och röra på spakar och roder, och allt det syns, så det kan inte vara att skärmen har låst sig bara...
I MP (som för övrigt inte funkar bra) så kan jag se planet röra sig på de andra datorerna, men på min så står det helt stilla...

och nu till MP problemen... när jag ska in i ett spel så måste man ju välja protokoll att använda, och om jag väljer IPX så säger den något om att det inte funkar och att jag ska välja något annat... om jag då väljer TCP/IP så börjar den ladda en massa, och efter ett tag så kommer ett windows felmedelande upp om att programmet måste avslutas... och oftast har den TCP/IP som förval så att jag inte hinner ändra innan den börjar ladda...
Ibland kan jag komma in i spelet, både SP och MP, men det är lite olika, och det brukar inte funka...

jaja... det var nog allt... tror jag, jag kan ju alltid fylla på med mer fel om jag kommer på några... :p
...000... =)

Assassin

Vad har du för hårdvara? Och du får dessa problemen direkt efter en nyinstallation av FS2002?
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Dubble0zero

Mitt comp:
System Info Version:   2.2
Operating System:      Microsoft Windows XP
Processor:      Intel PentiumÃ,® 4 @ 1.68 GHz
Graphics Card:      NVIDIA GeForce4 Ti 4400
Total Physical Memory:   768 MB
Free Physical Memory:   538.56 MB
Motherboard Manufacturer:   Gigabyte Technology Co., Ltd.
Motherboard Model:      GA-8SIMLFS

Detta är kopierat från PC mark 2003, och det är inte en P4 prosessor, det är en celeron...

och ja, de här problemen har jag nästan alltid haft på den här datorn, det fungerade bra på min förra, men här så har den börjat strula, det funkade som det ska ett tag i början, men nu så spelar de ingen roll om jag ominstalerar eller inte, det funkar inte i alla fall...

Hmm... det blir oroande tyst i toppics om den här frågan när jag har sagt vad jag har i burken, är det nåt välldigt allvarligt, eller är det bara så att ingen vet vad som är fel... ;)
...000... =)

TrakDah

Pröva med att trycka [ctrl]+[e] för automatisk motorstart. Se om det hjälper. Jag tycker nämligen att det låter som ditt "e-batteri" (nytt ord! :) ) är dött, men den inbyggda autostarten skiter högaktningsfullt i det.

/TD

Dubble0zero

...jag vet inte vad jag ska tro... nu när jag testade så fungerade det, men när jag alt-tabbade ut i windows och in igen så blev det helt svart på skärmen, fast menyerna fungerade, så det var bara att starta om spelet...
det funkar med både 3D glasögon och track IR (fast jag har tappat bort inställningarna för track IRen)...

Sen upptäckte jag en annan sak, jag tror inte att det har med de andra bekymmren att göra, men nu har jag ställt in alla grafik inställningar till max, det är bara så att alla träd och lampor får svarta rutor runt sig... dessa försvinner om jag tar bort "filtrering nånting" jag kan ställa in det på off, 2X eller 3X... men när har det på 2 eller 3 så kommer rutorna, ungefär som om att bakgrunden till texturerna som ska vara genomskinlig blir svart i stället... och har jag det på 2 eller 3 så blir det mycket snyggare och mindre kornig grafik...

Det senare är väl ett mera normalt och lösligt bekymmer tror jag...
Men jag får väl se hur bra det funkar i fortsättningen, hoppas kan man ju alltid... :)
...000... =)

TrakDah

De "svarta rutorna" beror på en nVidia-inställning som heter... öhhh
(sitter på jobbet, måste tänka)

(tänker fortfarande)

(nej, jag har fortfarande inte kommit på det)

(kopplar upp mig mot mig hemdator mha remoteDesktop, nu har jag svaret snart)

Just det! Den (FS2k2) tål inte Anisotropiska filter. Kan hjälpa att sätta den på ett lägre värde bara (t ex x4 eller x2 istället för x8), fast det har du ju kommit på själv :)

Annars kan du ju söka på Google

/TD

Dubble0zero

Men varför finns det som inställning i FS om den inte tål det... Fast det är klart, det är ju också Microsoft som har gjort det...:-OO
...000... =)

Obizzz

kanske funkar på andra kort t ex ATI eller så eller vad vet jag men det är en gissning
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst