FB från CDON - förstaintryck

Started by ft, March 24, 2003, 16:44:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

Tråkigt. Finns inget värre med ett stycke trevlig mjukvara och trilskande hårdvara i kombination, så att säga ;)

Jag antar att du spanat på UBI's forum om fler har liknande problem?
snappahead

Obizzz

ja usch programkraschar är det värsta som finns i datorvärlden (nästan iaf)

det närmaste jag testat på är väl en AMD 1.4 men där fungerade det hur bra som helst om man inte kör på mina settings jag skrev högre upp ;) utan använder sig av lite lägre inställningar (ca medium) så om man kör medium/low någonstans så borde det ju gå att köra på din P3 1GHz

han hade 512ram och ett ATI Radeon 64mb DDR (7200) men det gick ändå rätt fint FB är väl egentligen inte mer krävande än IL-2 om man bara kör på lite lägre inställningar vissa kartor är väl dock lite större...

hoppas du löser dina problem men mer hjälp än såhär kan jag nog inte ge dig :(

har du testat både i OpenGL och Direct X? IL-2 är skrivet för OpenGL och det fungerar bäst för de flesta Direct X är bara en konvertering (finns väl en korrekt term där men jag kommer inte på den just nu )
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

griffin

"Konvertering" funkar väl bra? Du kanske tänker på portning?
snappahead

ft

AMD T-Bird 900@950, GeForce 2MX, 256 Mb. 1024x768x16.

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Obizzz

oj kan du köra FB på den? är inte 256mb lite i underkant? eller GF 2MX för den delen...
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

RAY

Jag latjar lite på jobbet med en P4  1,4  256 ram o geforce 2, funkar bra om man drar ner grafiken lite...  men däremot så e mission buildern seg som en uhmm..  seg råtta
:-/

ft

Inga problem, faktiskt. Inte vad gäller att flyga omkring, flyter fint. Fick såklart dra ner grafiken en del. Får se vad som händer när det börjar hända saker.

 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus